Kampen om fotballkundene

Det er ingen hemmelighet, at Electronic Arts og Konami i disse dager kjemper om å ha det ledende fotballspillet på diverse hitlister. I England, hvor spillene allerede er ute, er det for øyeblikket den japanske giganten, som leder.
Tekst: Rasmus Berg
Publisert 2002-10-30

Det er ingen hemmelighet, at Electronic Arts og Konami i disse dager kjemper om å ha det ledende fotballspillet på diverse hitlister. I England, hvor spillene allerede er ute, er det for øyeblikket den japanske giganten, som leder.

Ifølge den engelske ChartTrack, så slår Pro Evolution Soccer 2, FIFA Football 2003 med en enkelt plassering, hvilket betyr at mens Konami’s spill ligger på førsteplass, så inntar Electronic Arts andre plassen.

I Konami leiren sier man at posisjonen skyldes et godt produkt, masse TV spots og print annonser, samt noen flotte anmeldelser i bl.a. Official PlayStation 2 Magazine og C&VG, hvor spillet har fått 10/10.

Hos EA sies det at man likeledes vil bruke mye penger på spillet i form av print annonser, TV spots, utendørsaktiviteter, en lekker microsite på internett og kjempe store billboards på diverse fotballstationer, for å opplyse det nye og meget finnpussa FIFA Football 2003.

GameReactor anmelder begge spillene i november nummeret av Gamereactor Magasinet, som er ute i starten av november.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake