EA annonserer The Sims 2

Electronic Arts kunne i dag stolt fortelle at den über-populære The Sims-serien endelig får en reell oppfølger.
Tekst: Jon Andreas Bjerk
Publisert 2003-05-05

Electronic Arts kunne i dag stolt fortelle at den über-populære The Sims-serien endelig får en reell oppfølger.

Her følger hele pressemeldingen fra EA:
EA offentliggjør planer for The Sims 2

Oslo 05/05/03 - Electronic Arts (Nasdaq: ERTS) annonserte i dag at The Sims™ 2, neste generasjon av tidenes mest solgte PC spill serie, er under utvikling hos Maxis™ studio. For første gang kan spilleren kontrollere simmene* gjennom en hel livsyklus. Hvert valg som blir gjort har en relevant og dramatisk effekt på livet til en sim. Med nytt spillinnhold og banebrytende implementering av genetikk som gjør at DNA blir overført fra en generasjon til neste, gir spilleren en mer levende, realistisk og fordypende The Sims opplevelse. Handlingen foregår nå i en 3D verden. The Sims 2 vil bli vist fra 14. mai på E3 (Electronic Entertainment Exposition) i Los Angeles og er planlagt lansert tidlig i 2004.

"Selve simmene har alltid vært det mest interressante ved spillopplevelsen for meg. Ved å legge inn genetikk i The Sims 2 får man en helt ny realisme i The Sims," sa Will Wright, Chief Game Designer for EA sitt Maxis Studio.

Neste generasjons simulasjon

Det å lede simmene gjennom livets store hendelser får en helt ny betydning, nå som spilleren får et Life Score som måler hvor godt man klarer å utvikle hver enkelt sim. Alle valg man gjør gjennom en sim sitt liv vil avgjøre dets suksess eller fiasko. Vil spilleren klare å lede sine simmer gjennom deres første kjærlighet, tenårene, frierier, alt sammen mens klokken tikker avgårde.

Neste generasjons simmer

Simmene i The Sims 2 er mer observante og gir mer tilbakemeldinger til både andre simmer og miljøet rundt seg. De blir levendegjort ved at de uttrykker humørsvinginger og følelser med en mengde ansikts og kropps-animasjoner . De former komplekse relasjoner og kan skille mellom familie og venner, platoniske vennskap og kjærlighetsforhold. Simmer i The Sims 2 har DNA, og når noen får avkom er det ofte ikke vanskelig å se likhetstrekk med foreldrene. Som i virkeligheten har utseende en tendens til å forandre seg med tid og vaner. Ligger en sim og drar seg på sofaen hele dagen vil en vom fort kunne vokse fram, mens jevnlige turer på gymmen resulterer i bulende muskler.

Neste generasjons funksjoner

En helt ny 3D motor gjør verdenen i The Sims 2 mer levende og dynamisk. The Sims 2 vil også introdusere den nye "Create-A-Sim" funksjonen. Dette gjør at spilleren med noen få museklikk kan skape svært detaljerte ansikter. I The Sims 2 har man også mulighet til å forme hjemmene til simmene i større grad enn tidligere. Nye objekter står ikke uventet i kø.

Med alle disse nyhetene i både funksjoner, grafikk og spillinnhold, blir det en uforutsigbar reise gjennom hele livsykluser i den neste generasjonen av The Sims, The Sims 2.

*En sim er en karakter/ innbygger i spillet The Sims™

The Sims ble lansert i februar 2000 og ble umiddelbart et spill og kultur fenomen. Det var det mestselgende PC spillet i både 2000 og 2001 (globalt), og originalspillet alene har solgt mer enn 100 000 i Norge. Tar man med utvidelsespakkene til The Sims har serien solgt mer enn 20 millioner eksemplarer på verdensbasis. 22. mai lanseres siste skudd på stammen av utvidelser i The Sims, for da kommer The Sims Superstar. For mer informasjon om The Sims anbefaler vi det offisielle nettstedet https://www.thesims.no .

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake