Resident Evil 4 skaper problemer på PS2

Tekst: Bernt Erik Sandnes
Publisert 2005-02-08

Ifølge det siste nummeret av CG World er det ikke en helt smertefri prosess å konvertere det fete og skremmende Resident Evil 4 fra GameCube til PlayStation 2. Teamet bak konverteringen ligger nemlig og tumler med en masse hardware begrensninger som gjør det vanskelig å lage en utgave til PS2.

Teamet forteller bl.a. at man har vært nødt til å skjære ned antallet av polygoner når det kommer til hovedkarakteren Leon S. Kennedy. På GameCube består han av 10.000 polygoner, mens han på PS2 maksimalt vil kunne være halvparten så stor - altså 5000. Det er i det hele tatt hukommelsen i konsollen som skaper problemer for teamet.

Til sist blir det ifølge Capcom en balanse mellom overflater, polygoner og hukommelse som det skal arbeides med for å realisere prosjektet. Teamet tror dog på at det kan la seg gjøre og forventer å ha spillet klart for utgivelse i desember 2005 som planlagt.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake