Xbox 2 GPU detaljer

Tekst: Bernt Erik Sandnes
Publisert 2005-02-17

Innen du leser dette skal du med en gang slå kaldt vann i blodet og vite at punktene nedenfor enda ikke er bekreftet. Dette er kun bassert på rykter.

Som du kan se er det ikke smårusk Microsoft roter med, bare se her;

24 "Pipelines"
32 Texture Units
96 Arithmetic Logic Units (ALU)
192 Shader Operations per Cycle
700MHz Core
134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
300-350 Million Transistors
90nm Manufacturing
Shader Model 3.0
ATI HyperMemory
ATI Multi Rendering Technology (AMR)
Launch: Q2 2005
Performance: Over 3x Radeon X800 XT !!! (for single R520)
16x stochastic FSAA
FP32 blending, texturing
Programmable Primitive Processor/Tesselator

512 Mb grafisk DDR Ram?! Den "gamle" Xbox har kun 64 Mb grafisk ram, så hvis det som står ovenfor skulle være riktig, så blir det nærmest ikke grenser for hvor flotte og realistiske spillene til maskinen kan bli. Tenk Half-Life 2 x 2!

Vi gleder oss og håper på at dette er bare i nærheten av det som er riktig.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake