Zelda er først og fremst til amerikanerne

Tekst: Bernt Erik Sandnes
Publisert 2005-06-28

De siste årene har Nintendo mer og mer lagt an på det amerikanske markedet. Firmaet har nemlig langt om lenge oppdaget hvor de store pengene kan tjenes. Derfor legger Nintendo også masse fett innhold i den amerikanske utgaven av det kommende The Legend of Zelda: Twilight Princess. Ja, uttrykket og stilen er faktisk bestemt ut fra hva amerikanerne kan like.

Twilight Princess' instruktør Eiji Aonuma fortalte forleden litt om tankene bak spillet med henblikk på det amerikanske markedet og der sa han følgende til Wired News:

"Making videogames is a business and so you have to strategically consider what markets you're going to appeal to. With Twilight Princess, we had meetings early on with the North American localisation team to discuss things like character design, particularly with Link. We're focusing heavily on the American market, and hope it will appeal strongly there."

The Legend of Zelda: Twilight Princess er på gaten i november til GameCube.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake