Der er ingen tvil om at spillbransjen går med syvmilsskritt mot fremtidens detaljerike grafikk og stemningsfull lyd, men det mangler stadig riktig gode spillopplevelser på det historiemessige planet. Det er mer reglen enn unntakelsen at plottet i spill er en klisjefyllt omgang pladder, som ikke en gang ville gjøre seg som en billig paperback, kanskje er det derfor at manusforfattere som spesifikk skriver historier til spill nå får muligheten til å delta i Game Writers Conference.
Konferansen vil bli arrangert i Austin, Texas fra 26. til 27. oktober og vil over de to dager den varer, inneholde taler fra folk hos Microsoft og Carnegie Mellon University. Gjesteforlesere vil dessuten snakke om forholdet mellem spilldesignere og forfattere, samt hvordan man skaper et reelt historiemessig forløp i f.eks. et MMORPG-spill.
vi i Gamereactor synes dette høres ut som en god ide og kanskje MMORPG-spillene etter hvert får innholdsrike og fengende historier. Bare den som lever får se ... !