GR STREAMING
Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
forspill
FIFA 18

En forsmak på FIFA 18

Gamereactor var i England før E3 for å få en første smak av FIFA 18. Kan serien utvikle seg enda mer? Vi har testet...

  • Tekst: Redaksjonen
Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Denne uken fikk vi se coveret til FIFA 18, men vi hadde allerede fått en liten forsmak på en tilstelning EA hadde før E3-messen begynner. Der fikk vi se nærmere på spillet, samt en innføring i nyhetene fra kreativ sjef, Matthew Prior.

Den største nyheten ifølge Prior er at spillet tar i bruk Dice' grafikkmotor Frostbite, og vi kunne se at de visuelle (særlig lyset) hadde fått seg et løft. Forgjengeren hadde på ingen måte dårlig grafikk, men her ser vi at spesielt spillernes ansikter har fått en overhaling via bedre lys- og skyggeeffekter.

FIFA 18

Gameplayet er naturligvis det viktigste i et fotballspill, og der kommer det en rekke oppdateringer. EA fortalte om deres fire søyler: personlighet, eksplosivitet, kontroll og flyt. En stor del av dette er bygget på deres Motion Technology, noe de sammenlignet med overgangen fra HD til Ultra HD. I FIFA 17 var hvert skritt en animasjon, mens i FIFA 18 er hver billedrute en animasjon. Dette har dessuten sørget for at de har trengt mindre motion capture-arbeid. Vi ble fortalt at dette forbedrer følelsen av kontroll, og forklaringen ligger i at man ikke er nødt til å vente på en animasjon skal fullføres før man kan endre retning. Resultatet skal bli mer flyt og presisjon.

Våre journalister som fikk teste spillet, var imidlertid ikke helt enige i hvor mye det har forandret flyten og presisjonen. Begge forteller om en forbedret opplevelse, men der den ene merket en markant forskjell syntes den andre at det var mer marginalt.

FIFA 18

Som vanlig var det mye fokus på de store fotballprofilene, og EA fortalte at de hadde gjort mye for å gjenskape løpestiler og bevegelsesmønstre hos spillere som Ronaldo, Sterling og Robben. Det skal altså være fullt mulig å skille de ulike spillerne fra hverandre uten å måtte lese på ryggen deres.

FIFA 18
FIFA 18