Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
forspill
Star Wars Battlefront II

Vi har testet Star Wars Battlefront II

Gamereactor fikk sjansen til å teste Assault på Theed i Star Wars Battlefront II, og her er våre inntrykk fra det neste kapitlet i serien...

  • Tekst: Sam Bishop

Star Wars Battlefront II var som forventet et av hovedspillene under EA Play på lørdag, og vi fikk se en hel kamp fra flerspillermodusen Assault på kartet Theed. Etter presentasjonen fikk vi sjansen til å teste det samme på Playstation 4, og etter å ha blitt plassert på klonenes lag måtte vi forsvare byen mot separatistenes droider.

Kampen var delt opp i tre faser. I den første kom droidene trekkende med et kjøretøy som de forsøkte å få frem til palassets port. I den andre fasen skulle droidene forsøke å ta kontroll over to punkter inni nevnte palass, og i den tredje skulle de erobre tronsalen hvor klonene kjempet en bitter, siste kamp. Angripende lag har et begrenset antall liv, så det gjelder å forvalte disse riktig.

Kampene føltes mye mer taktiske enn i det første spillet. Selv om modusen ikke er ny, er det faktisk fornuftig å prøve seg med en strategi mer komplisert enn bare å løpe rundt og skyte. Allerede i den første fasen blir det tydelig at vi må tenke oss om, og det blir nødvendig med skarpskyttere og riktig bruk av granatene. Dessuten måtte vi ta vare på spillerne som hadde Ion Disruptors, ettersom disse gjorde stor skade på kjøretøyet.

Star Wars Battlefront II

Man må tenke taktisk allerede i valg av klasse, der det står mellom fire stykker. De har ulike egenskaper som er fordelt på samme måte som i nesten alle andre skytespill. Alle klassene kan utstyres med såkalte Starcards, og jeg testet et som ga meg mer helse hver gang jeg skjøt en fiende.

Star Wars Battlefront II