Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
forspill
Destiny 2

Vi har testet PC-versjonen av Destiny 2!

Vi dro på besøk til Bungie og fant ut at Destiny 2 bør man definitivt spille på PC.


Destiny 2 kom ut til konsoller for ca en og en halv måned siden. Oppfølgeren har fått mange positive anmeldelser, har rekordmange spillere og er for øyeblikket årets mestselgende spill! Og nå blir Destiny-universet endelig tilgjengelig for PC-spillere. Jeg dro til Bungie Studio i Seattle for å finne ut av om den nye versjonen er verdt all ståheien.

Destiny 2Destiny 2Destiny 2

Dagen vår begynner med en liten omvisning i studioet til Bungie. Stedet er fyllt med promomateriale fra storspillene til Bungie - Halo-figurer i forskjellige størrelser og clan-bannere fra Destiny, for å nevne noe. Vi blir tilbudt en amerikansk bagelfrokost mens representanter fra Bungie løper rundt og forbereder arrangementet vi skal delta på. Så blir vi endelig geleidet inn i et auditorium og spenningen stiger et par hakk.

'PC Project lead' David Shaw ønsker oss hjertelig velkommen til Bungie. Han virker spent og stolt mens han forteller oss hvor fornøyd han er med spillet og denne dagen. Han snakker ikke spesielt lenge før han slipper oss løs på test-PCene som står klare. Skjermene våre er ikke HDR-klare, men Shaw forsikrer oss om at spillet kommer til å se snasent ut når det kjøres i 60 FPS med 4K-oppløsning. Vi stormer ut av auditoriet og inn i rommet som er blitt satt av til prøvespilling.

Destiny 2Destiny 2Destiny 2

Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet over at innholdet i spillet er helt likt som på konsollene, med mikrotransaksjoner og alt. Jeg forventet ikke helt nye oppdrag eller figurer i PC-versjonen, men det hadde vært kult om kraften i maskinen hadde blitt utnyttet på en litt bedre måte. For eksempel at objekter kan ødelegges, eller sekundærlys brukes til å gi figuren min en dynamisk skygge. Det er småtteri, ja, men det hadde tilført spillet det lille ekstra.

Heldigvis forsvinner frustrasjonen min rimelig fort når jeg ser hvor himla pent spillet er! Når alle innstillinger er på maks og spillet kjører i 4K med en jevn FPS på 60 er den visuelle opplevelsen noe utenom det vanlige. Det føles ut som jeg kan se milevis i alle retninger, helt til horisonten, og bakgrunnen er så nydelig, samtidig som alt rundt meg har sylskarpe teksturer og et tonn med detaljer. Vann og glassoverflater reflekterer omgivelsene på en veldig overbevisende måte, og skyggene er lettgjenkjennelige som figurer, og ikke utydelige flekker som vi er vant med på konsoller. Så klart, en visuell tour de force som det her krever jo sitt av en maskin! Men det finnes heldigvis nok av innstillinger man kan knote med, slik at man kan være med på moroa med en litt treigere maskin også. David Shaw svarer på mitt spørsmål om samarbeidet med Nvidia, med at de bare er én samarbeidspartner blant mange, og at man vil få en like digg opplevelse med maskinvare fra AMD, for eksempel. Han sier videre at spillet er optimalisert slik at alle skal få best mulig spillopplevelse uavhengig av plattform og maskinvare.

Destiny 2Destiny 2Destiny 2
Destiny 2Destiny 2Destiny 2Destiny 2
Destiny 2Destiny 2Destiny 2Destiny 2