Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
forspill
Overkill's The Walking Dead

Overkill's The Walking Dead

Det er ikke Left 4 Dead. Det er ikke Payday med zombier. Overkill's The Walking Dead er et taktisk samarbeidsspill, hvor du må løpe kjapt og tenke kjappere...

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Vi tar det hele litt av gangen, så vi er sikre på at vi ikke forårsaker unødvendig mye bråk, og unngår unødvendige konfrontasjoner med zombiene så mye som vi overhodet kan. På en måte er de mer et miljømessig hinder fremfor direkte fiender, eller, i hvert fall inntil det hele braker løs. De virkelige fiendene? Det er de andre overlevende.

Overkill's The Walking Dead har vært under utvikling hos det studioet som ga oss Payday og Payday 2 de siste fem årene. I løpet av den tiden har de eksperimentert, og prøvd å finne de mekanikkene som virkelig understøtter og passer inn i den postapokalyptiske verdenen som Robert Kirkman har skapt.

"We worked in close cooperation with Skybound and Robert Kirkman to ensure we really got the right The Walking Dead mood into the game," forteller Almir Listo, som har tittelen Global Brand Director. "Because immersion is such an integral part of the experience when you're in there together, the four survivors and you're fighting for your life, we want you to really feel that you're a part of The Walking Dead universe," sier han.

Overkill's The Walking DeadOverkill's The Walking Dead

"We want to explain to the community that this is a unique take. It's canon, but it's a unique story. It's not like the TV show or the comic books. It's a story that happens in parallel, it could be like a special issue of the comic books, basically," sier Executive Producer Saul Gascon om spillet.

Vi spiller som Heather, og hun tilhører Scout-klassen, og i den utgaven av spillet vi prøvde hadde hun en kul armbrøst (akkurat som Daryl Dixon), en pistol med lyddemper og en skremmende øks til nærkamp. Hun får selskap av Aidan (Tank), Maya (Support) og Grant (Sniper). Hver figur har evner som kan vise seg å være altavgjørende i forhold til å holde gruppen i live, og det å takle situasjoner på farten. I forhold til Heather har hun lettere for å få øye på verdifulle gjenstander, som ligger spredt rundt omkring, og dette er viktig for overlevelsessjansene dine. Maya kan lage førstehjelpskasser til resten av laget, så alle spiller en viktig rolle. Det er en fremgang her, et visst tempo her, som bare passer.

Overkill's The Walking Dead
Overkill's The Walking DeadOverkill's The Walking DeadOverkill's The Walking Dead

Og det med tempoet er viktig å poengtere igjen, for det er en veldig bestemt rytme i Overkill's The Walking Dead. Hvis du og laget ditt spiller sammen på effektivt vis, så er de adrenalinpumpende action-øyeblikkene korte, men faller hele situasjonen fra hverandre, så vil intensiteten presse deg til det ytterste, mens du flykter fra både zombier og andre mennesker. Det er viktig å undersøke omgivelsene dine for deler og ressurser før du beveger deg fra det ene området til det andre, og noen ganger er det til og med nødvendig. Kanskje støter du på en gaffeltruck som enten trenger drivstoff eller sikringer. Dette er godt tidspunkt å mekke nytt utstyr eller lete etter ekstra ammo - du kommer til å trenge det for det som vanligvis følger disse rolige øyeblikkene.

"We wanted, from the beginning, not just to be like a shooter, you'd go out there kill stuff. That's fun, right, but it doesn't pay enough homage to the universe, to the Walking Dead, and to our experience from Payday," forteller Gascon. "That's why what we built is a game where you need to think, you need to go through the levels trying to understand how to approach each situation, how to solve each puzzle that you find on your way. Then if you do something wrong, shit hits the fan really hard and then walkers will start coming in, over and over."

Overkill's The Walking DeadOverkill's The Walking DeadOverkill's The Walking Dead
Overkill's The Walking Dead
Overkill's The Walking DeadOverkill's The Walking Dead
Overkill's The Walking Dead