Ubisoft avslørte planer om å bringe en dedikert PvP-modus til Skull and Bones tilbake under Ubisoft Forward i juni, hvor det ble kunngjort at modusen ville komme til spillet i den tredje sesongen med innhold, men det vil ikke lenger være tilfelle.
I et innlegg på X bekrefter Ubisoft at modusen blir forsinket slik at ekstra innsats og arbeid kan legges inn i den for å takle identifiserte muligheter for å forbedre seg. Det er ingen utgivelsesdato eller vindu for når modusen kan slippes med denne forsinkelsen i tankene.
"Vi har testet PvP-spillmodusen grundig internt og med våre innsidere. Vi har fått gode tilbakemeldinger og har identifisert flere muligheter til å forbedre oss ytterligere. Fordi kvaliteten på opplevelsen er avgjørende for oss, har vi tatt beslutningen om å utsette lanseringen av 5v5 PvP-modus."
Forvent mer informasjon om modusen i løpet av de kommende dagene som en del av et Letter from the Producer.