Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Startsiden
forspill
Arms

Sniktitt: Arms til Nintendo Switch

Vi har prøvespilt litt av det litt snåle brawler-spillet som kommer til Nintendo Switch senere i år, og inntrykket er overraskende godt...

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonse

Vi ble ikke veldig imponerte av Arms da Nintendo presenterte spillet sist fredag. Ved første øyekast minnet det oss gledelig om den tegnede klassikeren Ready 2 Rumble, men avstandsslåssingen fikk det Switch-eksklusive spillet til å se mer ut som en gimmick, en slags søt teknologi-demo som skal vise hva maskinvaren kan.

Heldigvis skulle motforestillingene våre bli avfeid etter litt spilling. Vi fikk nemlig tilbringe litt tid med spillet, og Arms byr på en langt mer nyansert spillopplevelse enn vi først fryktet.

Mye av æren for variasjonen går til alle egenskapene til de nye Joy-Con-ene. Hver spiller har to av disse, og de brukes til både å slåss og bevege seg. Bevegelseskontrollene er følsomme og responsive, og det føltes bra der vi manøvrerte oss rundt på arenaen og leverte slag i ulike variasjoner.

Det er imidlertid mer enn bare kontrollerne som gir dette spillet dybde. Vi fikk teste alle de fem figurene som var tilgjengelige i demoen, og det er ingen tvil om at disse, sammen med alle de ulike områdene, gir spillerne stor valgfrihet og variasjon. Dette ligger an til å bli et gøyalt multiplayer-spill med overraskende mange fine detaljer.

Arms er i bunn og grunn en rekke utvekslinger av knyttnever, men det byr likevel på variert boksing. De lange armene sørger for at man kan treffe, eller bli truffet, fra overalt i arenaen. Hver figur kan velge mellom tre forskjellige hansker, og de har ulike egenskaper som hastighet og annet. Du kan dessuten velge ulike hansker til høyre og venstre arm, noe som igjen tilfører et nytt taktisk element. Dette er ikke noe vi har sett så ofte tidligere, og det sørger for at motstanderen må tenke nøye gjennom hvilke angrep som kan komme.

Arms
ArmsArmsArms

Alle slag har et motangrep, og alle bevegelser har en motsatt bevegelse. Du kan også "dashe" over korte avstander, og kombinert med hopping har du en fin unnamanøver. Sammen med ulike elementer som varierer fra arena til arena er det duket for varierte kamper mellom kreative og flinke spillere.

Vi byttet hansker mellom hver kamp, men sørget for alltid å ha en rask og en litt tregere (og kraftigere). I tillegg til slagene kan du også gripe tak i motstanderen og kaste vedkommende, og med riktig timing kan du også gjøre mye skade med et av spesialangrepene.

Som nevnt fikk vi teste fem figurer, og alle hadde sine særegenheter. Disse varierte fra å kunne forsvinne i løse luften, sveve rundt i arenaen, være rask på bakken og sterk i luften, helbrede mens blokkere, men også en som har litt av alt. Forhåpentligvis vil de resterende figurene by på enda flere valgmuligheter, for det vil forlenge levetiden til dette spillet enda mer.

Etter endt spilling kunne vi slå fast at Arms var morsommere enn vi først hadde antatt. Vi spilte mot andre, så vi vet ikke hvor gøyalt det er å møte kun den kunstige intelligensen. Det som er helt sikkert, er at Arms ga oss lyst til å spille mer, og det er alltid en god ting.

ArmsArms
Mechinica og Master Mummy.
ArmsArmsArms
Ribon Girl, Ninjara og Springman.