Songs of Conquest ser kanskje kjent ut når du først tar en titt. Det er et eventyrstrategispill der du styrer hærer og bygger opp ditt eget kongerike i håp om å vinne over fiendene dine, enten det er AI eller andre spillere.
Spillet er fullpakket med nostalgi og etterligner andre spill fra samme sjanger på 90-tallet, men det holder tritt med moderne standarder på flere måter. Det som skiller seg ut, er den visuelle stilen, som gir oss nydelige 2,5D-miljøer og -figurer. Vi har snakket med Carl Toftfelt, ansvarlig for spilldesign, om designvalgene som ligger bak dette unike utseendet.
"Vi begynte med 2D-pikselgrafikk fordi vi likte pikselgrafikkens lange levetid, den blir ikke gammel", sier Toftfelt. "Så begynte vi med det, og en dag satt en av de tekniske tegnerne og lekte og satte det opp på lerret. Så gikk jeg bort til skrivebordet hans og zoomet inn, og jeg tenkte bare: "Åh, det der er virkelig kult. Det er nesten som om det er 3D, og det dukker opp i verden på en annen måte. Og jeg tenkte bare: OK, jeg tror vi skal gjøre dette. Det tok mye lenger tid enn vi trodde, men det var verdt det."
Ta en titt på hele intervjuet nedenfor for å se hvordan Songs of Conquest ellers går nye veier, samtidig som det nostalgiske preget opprettholdes.