Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
hardware-tekster

Test: MSI Infinite X

Kim har igjennom de siste par ukene sett nærmere på MSIs beist av en computer. Nå er han klar med en dom.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

MSIs Infinite.serie har vært på markedet en stund, og kjenner du ikke til dem, så er det solide ATX-konstruksjoner med en ekstra glassplate til, og så eller design og funksjonalitet som man forventer fra sin lokale computerforretning, hvor man selv velger komponentene.

Med X-utgaven hives det hele opp i femte gir, det er 8. generasjon Intel 8700K CPU (som skulle gi 40% ytet multi-thread evn, spesielt brukbart i mange nyere spill) og en 100 GB TI-utgave av Nvidias GTX1080 i den konfigurasjonen vi fikk låne, sammen med SSD i RAID 0 på 512 GB, 2 TB SATA-Harddisk, og 16 GB Kingston DDR4 RAM. På det punktet kunne man godt ha gått all-in og gitt med 32 GB fra starten. Det kan kanskje virke litt voldsomt med M.2 SSD i RAID, men så kommer man tettere på å matche de hastighetene som kan oppnås med Optane-hukommelse, som computeren dessverre ikke har, men er kompatibel med.

Kabinettet er "som vi kjenner det", det vil si at det er rimelig kompakt, men fingerskruer, bærehåndtak, og så en rekke funksjoner. Hovedkortet er MSIs eget Z370, og det er plass til en 2.5" og en 3.5" harddisk. Det er naturligvis RGB-belysning, strømforsyning og grafikkkort som sitter for seg selv, og fornt til top/back airflow, vannkjøling av CPU, Wifi og LAN.

Dette er en annonse:

Fronten har USB 3.1, USB 2.0-porter, en USB 3.1 C-port, mikrofon- og hodetelefoninngang. Baksiden har 4 USB 3.1, 2 USB 2.0, Displayport, HDMI, Ethernet, surround sound-forbindelse, PS/2 og S/PDIF.

MSI Infinite X

Siden, avhengig av konfigurasjon, er umiddelbart ikke konstruert i forhold til det airflow som grafikkortet skal ha, da det er montert vertikalt i stedet for horisontalt som man ellers ser det, men med hensyn til å belaste forbindelsen på kortet gir det god mening. Monterer man den normale metallsiden, så er det dog laget et stort åndehull til grafikkortet.

Riktignok er det å strekke den litt langt å kalle MSIs Silent Storm 3 kjølesystem med separate kamre til hver del (strømforsyning, grafikkort og CPU) for unikt, så er fungerer det i hvert fall. Den mest støyende delen er grafikkortet, men vi målte dog ikke over 40dB ved normal bruk. Temperaturene var overraskende lave også, 70 grader CPU og 73 grader GPU ved full belastning.

Dette er en annonse:

Det hele styres med Command Center-softwaren, og den er da fin og funksjonell, men kanskje litt mer egnet for et yngre segment rent estetisk.

Og så til det vestentlige, ytelsen,

Ikke overraskende resulterer kombinasjonen av m.2 SSD i RAID og nyeste i7 CPU i en vanvittig hurtig daglig desktop-bruk, kombinert med ganske hurtige filoverførelser. Men for gamere er det interessante - kan denne ferdige løsningen faktisk trekke flytende 4K?

La oss starte med å kikke på Benchmark-tallene:

3DMark
Time Spy: 9534 (4K gaming er 6.700)
Fire strike Ultra: 7029 (4K gaming er 5.500)
Fire Strike Extreme : 13194 (4K gaming er satt til litt over 10.000)
Fire Strike: 27708 (4K Gaming PC er 17.800)
Sky Diver: 49876 (4K Gaming PC er 36.700)

Inntil videre er det altså ganske lovende, men la oss prøve i den virkelige verden (utover å spille har vi brukt spillenes in-game benchmark som faller ganske godt i tråd med våre opplevelser):

Assassin's Creed Origins:
1080p
Ultra High. 92 FPS, 10708 Frames
Very High, 101 FPS, 11815 Frames
Medium, 109, 13077 Frames
Very Low, 124 FPs, 14885 Frames

4K
Very Low, 87 FPS, 10529 Frames
Medium: 70 FPS, 8505 Frames
High: 62 FPS, 7505 Frames
Very High: 56 FPS. 6761 Frames
Ultra High: 54 FPOS, 6527 Frames

Man kan altså få 60+ FPS i 4K med dette ekstremt CPU-krevende spillet - nok også takket være det 11 GB video RAM.

The Division
1080p
Ultra: 125,6
High: 154,6

4K:
low 96,4
medium 69,1
high 61,9
ultra 52,2

Igjen kan vi på High få 60+ FPS i 4K, og faktisk utnytte den gode grafikken som er i spillet.

Middle-earth: Shadow of War
1080p:
Ultra: 126
Very High: 134
High: 151
Medium: 174
Very Low: 183
Lowest: 190

4K
Ultra: 54
Very High: 55
High: 63
Medium: 81
Low: 101
Lowest: 106

MSI Infinite X

Her gjentar historien seg altså igjen.

Dawn of War III er et av de mest krevende RTS-spilene vi har sett på lenge, men vi fikk stadig 69 FPS i 4K med alt på maksimum.

Og så for å sammenlikne, så prøvde vi også med Warhammer: Total War 2. Total War er i forveien ganske krevende, men hvor vi stadig i 1080p får 97.4 FPS på Ultra, så faller vi til under det halve i 4K, 45.4 FPS.

Den korte konklusjonen er altså at vi faktisk har et ready-to-play 4K-system, men prisen - ja den har vi ikke ennå. Utgaven med et allminnelig GTX1080 koster rundt 24.000, så vi forventer at denne utgaven blir et par tusen dyrere.

09 Gamereactor Norge
9 / 10
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Relaterte tekster



Loading next content