
Du har kanskje sett The Gentlemen på Netflix i det siste og fått lyst til å endre litt på garderoben din ved å skaffe deg noen flere "overklasseplagg". Hvis du har hatt lyst til det, er du ikke den eneste.
The Guardian melder at Guy Ritchies serie har ført til en kraftig økning i interessen for posh eksentriske klær. Både "Theo James-estetikken" , flate luer og tweedplagg har opplevd en voldsom økning i interessen på nettsteder som Pinterest og Asos den siste tiden, og noen har til og med lagt ut guider for hvordan man kan få til den typen looks som serien presenterte.
Også noen av de mer eksklusive merkevarene har merket effekten av serien, og blant annet Cordings of Piccadilly, Wincanton, Follifoot og Clare Haggas har alle opplevd en positiv effekt og en økning i antall besøk på nettsidene siden serien debuterte på Netflix.
Om inspirasjonen bak kostymene i serien sier kostymedesigner Loulou Bontemps: "Alle som bor på landsbygda eller kjenner noen som har et gods eller går på en av pubene deres, har møtt noen som dette, mens amerikanerne synes det er latterlig. Det er noe Guy er veldig opptatt av: Alle historier må være troverdige, selv om de er opphøyde og stiliserte. Det var spennende for folk å se en kul versjon av antagelsen om hvordan folk som lever i den verdenen kler seg".
Har du plukket opp noen stilige britiske moteartikler etter at du så The Gentlemen?