David har sneket seg rundt og plattformet på en robotaktig rigid måte...
Hvis du har spilt The Legend of Zelda: Ocarina of Time, har du kanskje et vagt minne om en ugle hvis dialog du ønsket å hoppe over og deretter fikk en dobbel dose av. All dialog i The Library of Babel føles slik. Hvis du snakker med en person, vil de gjenta den samme dialogen som de gjorde første gang, og hvis du prøver å klikke forbi for raskt, kan du ved et uhell klikke på den samme dialogen igjen. Utviklerne har ikke vært snille nok til å legge til en hopp over-knapp, men de har lagt til en repetisjonsknapp av en eller annen uklar grunn.
Noen av de største frustrasjonene dukket opp ved å spille minispillet som egentlig er en kopi av Flappy Bird. Minispillet var morsomt i seg selv, men du må gjøre mange forsøk på å nå målene. I stedet for å kunne starte på nytt umiddelbart når du krasjer, havner du i en dialog med en person som sier å vel, bedre lykke til neste gang. Så må du starte en dialog med ham der han går gjennom hvordan det fungerer i detalj, og så kan du velge hvilken utfordring du vil ta på deg. Jeg telte at jeg måtte klikke på A 20 ganger for å komme forbi alle dialogene for å prøve igjen.
Alt i alt var det et underholdende spill. Det var noen hemmeligheter jeg ikke låste opp til slutt som kunne låse opp noe bemerkelsesverdig. Men hvis noe krever at jeg kjemmer hver sti for skjulte hemmeligheter og får 500 poeng i Flappy Drone, vil jeg heller se noen andre gjøre det på YouTube enn å bruke min egen tid på det. Så karakteren er 7/10. Et godt spill, men trenger mye polering for å være veldig bra.
Gamereactor Norge
7 / 10
+
Vakker tvers igjennom, morsomme gåter, interessant verden, mye å finne