Norsk
Gamereactor
nyheter
Starfield

Tidligere Starfield-utvikler kritiserer spillets mange lastesekvenser

Bethesda bestemte seg sannsynligvis for å legge inn flere lasteskjermer i siste liten for å gjenskape en ekte Bethesda-opplevelse.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Få ting kan gjøre en spiller så rasende som lasteskjermer, og et spill som er fullt av dem er dessverre Starfield. Ifølge en av utviklerne som jobbet med spillet, Nate Purkeypile, burde det ha vært mulig å redusere dem betraktelig, og han forstår ikke hvorfor det ikke ble gjort noe med dem.

Avsløringen kom under et intervju med The Videogamer Podcast der Purkeypile sa :

"Noen av disse lasteskjermene var ikke der da jeg hadde jobbet med det. Det kunne ha eksistert uten dem"

Purkeypile forlot Bethesda for tre år siden og bemerket at mange av disse lastesekvensene ikke eksisterte i løpet av den tiden han jobbet med Starfield. Han nevner spesielt byen Neon som et skrekkeksempel, og påpeker også at roten til problemet ligger i Bethesdas Creation Engine, som rett og slett ikke er optimalisert for spill av Starfields skala.

Synes du Starfield har for mange lastesekvenser?

Starfield

Relaterte tekster

StarfieldScore

Starfield

ANMELDELSE. Skrevet av Jonas Mäki

Endelig er det tid for å utforske verdensrommet i Bethesdas første helt nye spillserie på over 25 år. Vi sjekker om romfartseventyret holder det som loves...



Loading next content