Norsk
Gamereactor
nyheter
The Walking Dead: The Final Season

Tidligere Telltale-ansatt beskriver bedrøvelige arbeidsforhold

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Som bekjent stengte Telltale Games dørene sine for ikke så lenge siden, og flere hundre ansatte måtte pakke sammen etter at firmaets ledelse feilet i å sikre dets økonomiske fremtid. Tilsynelatende har det gått i nedoverbakke i årevis, og firmaet måtte se seg nødt til å skape flere og flere spill for å kunne overleve.

Telltale hadde visst aldri en buffer i budsjettet, til hvis man for eksempel forsinket et spill for å polere det ytterligere. I et intervju med Game Informer forteller tidligere CEO Kevin Bruner at de var nødt til å utføre såkalte "crunch".

"For other studios, it happens all the time in games where, 'Our release date is this fall' and then the studio will announce that fall, 'Oh you know what, the game wasn't ready, we pushed it out until next spring.' And that really wasn't something that Telltale could do. We didn't have the budgets to delay production that long; we didn't have the cushion."

Spør man dog tidligere historiedesigner Emily Grace Buck, så var det nettopp Bruner som var med på å skape en crunch-kultur:

"Being in a creative room with Kevin [Bruner] could, in a lot of instances, be very difficult. He was known for asking for extremely large changes very close to ship date that would mandate crunch for a huge percentage of the studio, which is obviously not ideal. Yet at the same time, he was under a lot of pressure from the board that wanted certain types of products to come out."

The Walking Dead: The Final Season

Relaterte tekster



Loading next content