Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Startsiden
forspill
Trials Rising

Trials Rising

Trials lover å være bedre enn noen gang.

  • Markus Hirsilä (Oversatt av Daniel Andersen)Markus Hirsilä (Oversatt av Daniel Andersen)

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonse

Finske RedLynx har vært en del av spillbransjen siden 1999 da de slapp det første Javabaserte Trials-spillet. Dette enkle og svært avhengighetsskapende "2,5D"-spillet har siden fått flere oppfølgere, og blitt populært over hele verden. Det seneste spillet i serien, Trials Fusion, kom ut i 2014, og har senere blitt etterfulgt av spin-offen Trials of the Blood Dragon i 2016. Nå er tiden inne for et nytt tilskudd til serien. Under E3 i 2018 ble Trials Rising annonsert, og spillet kommer til PC, PlayStation 4, Xbox One og Nintendo Switch 26. februar 2019. Gamereactor tok turen til Helsinki, og fikk se hva det nye Trials-spillet handler om.

Antti Ilvessuo viste frem spillet til pressen, og han kunne informere om at Trials Rising allerede har vært i utvikling i to år. Han lovte oss at spillet skal være minimum litt bedre enn de tidligere Trials-spillene. Å distribuere spillet sammen med Ubisoft har tilsynelatende vært en suksess, og spillet er oversatt til mange forskjellige språk. Det språket som hevet øyenbrynene mine mest var nok arabisk. Jeg fikk prøve spillet i 2-3 timer, og jeg fikk i løpet av denne tiden prøve alle de forskjellige spillmodusene; vanlig historiemodus, banebygger, flerspillerdel og lokal party-modus. Tandem er et helt nytt tilskudd hvor to stykker plasseres på motorsykkelen for å kjøre sammen. Testingen ble i hovedsak utført på PlayStation 4, mens Party-modus og Tandem ble testet på Nintendo Switch versjonen.

Trials RisingTrials RisingTrials RisingTrials Rising

Historiemodusen er denne gangen inspirert av virkelige steder rundt om i verden. Dette vises tydelig ved å velge baner fra et stort kart som representerer hele verden. Testen inkluderte baner fra nesten hvert kontinent, og mer vil bli lagt til etter lansering. Ved utgivelse vil det være ca 120 baner, og det kommer minst to tilleggspakker som DLC. Det vil også komme noen online-arrangementer som er å forvente i moderne spill nå til dags. Banene jeg fikk prøve meg på var alle morsomme og innovative i forhold til kjøring, og hva som foregår i bakgrunnen. Jeg fikk kjøre i Pripyat (Ukraina), Seoul (Sør-Korea), Sibir(Russland), Roma (Italia) og så videre. Favorittbanen min lå i Frankrike, og dette var mest sannsynlig fordi den var ganske lett å kjøre.

Kjernen i spillet er akkurat så lett og morsom som den alltid har vært. Du lærer kontrollene på mindre enn tyve sekunder, men det tar lang tid å mestre hvordan sykkelen oppfører seg. Trials er et klassisk eksempel på lett å lære, vanskelig å mestre. Etter noen få åpningsbaner vil det også bli en liten tutorial tilgjengelig. Disse korte utfordringene er å anbefale både dersom du er ny til spillet, eller om det er noen år siden siste du spilte Trials. Hovedpoenget med spillet er å ha det gøy, og derfor bøyes til tider fysikkens regler for å oppnå nettopp det. Likevel oppfører det meste i spillet seg ganske realistisk.

Trials er selvsagt ingenting dersom vi ikke får lov til å tilpasse sjåføren vår. Dette gjøres i tilpasningsmenyen, og her finnes det mange valgmuligheter. Med muligheten til å legge til opptil 200 «klistremerker» til sjåføren din er det praktisk talt ingen to sjåfører som ser likedan ut i spillet, med mindre man virkelig går inn for det selvsagt. Forskjellige poseringer og emotes er også tilgjengelig, som igjen er med å gjøre figuren unik. Det vil uten tvil legges til flere tilpasninger etter utgivelse.

Trials RisingTrials RisingTrials RisingTrials Rising
Trials RisingTrials RisingTrials RisingTrials Rising
Trials Rising
Trials RisingTrials RisingTrials Rising