Gamereactor



  •   Norsk

Medlemsinnlogging
Gamereactor
nyheter
Tron: Catalyst

Tron: Catalyst-utvikler sier opp majoriteten av sine heltidsansatte

Bithell Games klarte ikke å sikre seg et stort prosjekt, og har derfor vært nødt til å redusere i størrelse.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Bithell Games, utvikleren av Volume, John Wick Hex, Tron: Identity og nå sist Tron: Catalyst, sier opp de fleste av sine heltidsansatte etter å ikke ha klart å sikre seg et større prosjekt for utvikling.

Vi er sikre på at du som leser dette vet at det er utrolig tøffe tider i spillbransjen akkurat nå, og for mindre team kan det være spesielt vanskelig å overbevise utgivere og publikum. Bithells siste prosjekt, Tron: Catalyst, klarte ikke å imponere like mye som tidligere spill, verken kritisk eller hos et bredere publikum, og det ser ut til at dette har hatt en dominoeffekt.

"Det ble klart i forkant av lanseringen av vårt siste spill at vi ikke var immune mot utfordringene som mange spillutviklingsteam står overfor når de søker finansieringspartnere i 2024 og 2025", skrev Mike Bithell på Bluesky. "Vi har heldigvis vært i stand til å kommunisere disse utfordringene i god tid, og jobbe med berørte ansatte for å lette avgangene så mye som mulig via sluttpakker."

Totalt elleve ansatte ble permittert, noe som etterlater Bithell Games i en desidert sløyd tilstand. Vi får se hvor studioet tar veien videre, men som alltid håper vi at de berørte kommer seg på beina igjen.

Tron: Catalyst

Relaterte tekster

Tron: CatalystScore

Tron: Catalyst

ANMELDELSE. Skrevet av Ossi Mykkänen

En verden full av potensial, men som ødelegges av en disk som kastes med sløv utførelse.



Loading next content