Norsk
Gamereactor
forspill
Unreal Tournament III

Unreal Tournament III

Rå, ilsinte, svettende karer som forvandler likbleke fugleskremsler til små boblende vesener av brent kjøtt. Dette er det man får i det kommende Unreal Tournament III, det er tid for å lade rakettgeværet igjen!

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Det er få spill som for tiden fremkaller like mye lengsel som Epics kommende stortittel Unreal Tournament III. Helt siden begynnelsen har Unreal Tournament levert en flerspilleropplevelse utover det vanlige, uansett om det har handlet om dødskamper, kjemping om flagg eller oppdragsorienterte kamper over de store områdene.

Der Unreal Tournament 2004 var en oppgradert versjon av 2003 med litt nytt innhold, har Epic nå besluttet for å bygge om sitt "elskede barn" fra grunnen for så å skape noe nytt. Mens vi selvsagt kommer til å kjenne oss igjen i det meste, vil massevis av nyheter være med. Noe som har skapt stor oppstandelse er det faktum at det elskede Assault-delen har blitt fjernet, gjort om og døpt til Conquest. I stedet at man kjemper seg frem langs en linjær bane presenteres spilleren nå med en enorm bane der så vel primære som sekundære oppdrag må utføres.

Hver bane har et visst antall bygninger som lagene må ta kommando over, for hver base man inntar eller ødelegger kommer man med dette nærmere sin fiende. Banene er blitt større enn noe av det vi hittil har sett og bestående av flere baner som er sømløst sammensatt, kan kampene føres på flere fronter, hvilket betyr at man får en langt mer dynamisk opplevelse. Ved første blikk ligner det på Onslaught-delen som finnes tilgjengelig idag, men banenes omfatning og dynamikk skal ifølge utvikleren være overlegne. For de som har vært med en stund lover Epic at de ikke kommer til å ødelegge den oppfattelsen de hittil har hatt om spillserien. Så vel våpen som karakterer og triks kommer til å være der, også om visse nye ting har blitt lagt til. Arsenalet er fortsatt av høyeste klasse, akkurat som vi kjenner fra før. Enn så lenge finnes ingen klare spesifikasjoner over de nye tilskuddene, men blant annet ser det ut til at vi får stifte et nærmere bekjentskap med krystall-kanonen fra det første Unreal-spillet og et nytt granatgevær. Vi venter spent på flere nyheter rundt denne delen.

Kjøretøymessig har det skjedd litt mer. Hele 18 stk. doninger kommer til å være med og dette gjelder alt fra små svevere og lette buggyer som vi har sett tidligere, til de steinharde Goliath-doningene og hele ni nye skapelser. Blant det nye finner vi for eksempel en fantastisk hensynsløs robot på lange bein, som nærmest fører tankene tilbake til Half-Life 2's Striders. Disse enorme doningene har som oppgave å treffe deg med sin dødelige laser og suget etter at få ta kommando over en i for eksempel en fragmatch lokker oss ganske kraftig.

Dette er en annonse:

Ett helt nytt fysikkssystem har blitt introdusert i Unreals univers og mulighetene skal være litt uvanlige. Dels skal dobbelhopp og sidesteppende føles annerledes takket være tyngre gravitasjon, men fysikken skal påvirke mye mer. For eksempel de ødeleggbare banene. I stedet for å legge igjen en liten svart textur som skadeindikasjon, kommer nå i stedet deler av spillverden til å hakkes bort for hver rakett som bommer på sitt mål. Visse baner kommer til å være designet for å føre ødeleggelsene til et helt nytt plan, der miljøene skal være en del av selve spilltaktikken, vi håper selvsagt at dette innebærer at man kan skyte ned hele plattformer og åpne nye veier gjennom banene, men det er enn så lenge en drøm.

For å gjøre alt så brukervennlig som mulig har Epic dessuten gitt Unreal Tournament III massevis av smarte funksjoner for å finne bra servere på nettet. En lobby skal være tilgjengelig der spillsugne skal kunne snakke sammen om hva som skal spilles og klaner skal få egne funksjoner når det gjelder turneringer m.m. For den som heller spiller ensom med botter skal dessuten intelligensen hos disse være drastisk forbedret for så å tilby et mer utfordrende spillopplegg.

Teknisk sett spiller Epic for øyeblikket i en helt egen divisjon. Ifølge diverse utsagn skal hvert eneste våpen inneholde mer polygoner enn hele baner hadde i det forrige spillet og med tanke på at 2004-versjonen fortsatt er ganske så heftig, er det store muligheter for å bli imponert. Karakterer, kjøretøy, effekter og baner ser ufattelig fete ut og for hver ny skjermis vi får se, samles mer og mer vann i munnvikene. Effektene er ett kapitel for seg og aldri før har eksploderende kjøtt, interne kroppsvesker, eksplosjonskratere, laserstråler og partikkeleffekter sett så utrolig lekkert ut som det gjør her.
For å sammenfatte det hele er det vanskelig å IKKE hyperventilere hysterisk når man får se hver ny skjermis fra Unreal Tournament III. De tekniske erobreringene slutter absolutt ikke ved det faktum at det ser superlekkert ut, men at slike detaljer om at spillet skal ka korte innlastningstider takket være en avansert oppstart bidrar til at opplevelsen blir enda bedre. Det hele ser utrolig lovende ut, nye Conquest-delen virker veldig spennende med sine gigantiske baner og tonnevis med muligheter og miljøer som går an å ødelegge, gjør dødskampene virkelig interessante. Vi kan knapt vente på å få legge labbene på en spilbar kode, hvilket ikke burde drøye så altfor lenge til.

Unreal Tournament III
Dette er en annonse:
Unreal Tournament III
Unreal Tournament III

Relaterte tekster

Unreal Tournament IIIScore

Unreal Tournament III

ANMELDELSE. Skrevet av Carl Thomas Aarum

Gutta bak Gears of War er tilbake med mer hysterisk onlineaction, og vi har selvsagt hoppet ut på slagmarken.



Loading next content