Norsk
Gamereactor
forspill
Sniper Ghost Warrior Contracts

Vi spilte Sniper Ghost Warrior Contracts på E3

Vi fikk sjansen til å se igjennom kikkertsiktet enda en gang i det kommende Sniper Ghost Warrior-kapitlet.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ
HQ

Det er ingen hemmelighet at CI Games' Sniper Ghost Warrior 3 ikke helt traff målet, og til tider var det en del verre enn de fleste hadde fryktet. Mye av grunnen til dette var introduksjonen av den åpne verdenen, som manglet design og mer dedikert kjærlighet fra utviklernes hender. Nettopp derfor har dette neste kapitlet, Sniper Ghost Warrior Contracts, gjennomgått noen store endringer, og disse fikk vi lov til å oppleve via en utviklerstyrt demonstrasjon, samt en vi selv styrte på E3.

Den banen vi spilte foregikk i Sibir (hvor hele spillet faktisk foregår), og det er mye av det samme som vi har sett før - en russisk "bad guy" som driver et farlig våpeneksperiment, og han blir vi nødt til å nøytralisere. Oppdragene er ikke så enkle som å bare sikte deg inn på målet og skyte, for her må du planlegge, og du skal også komme deg vekk uten å bli merket.

Sniper Ghost Warrior Contracts
Dette er en annonse:

En annen stor endring i denne omgangen er at spillet er designet rundt bestemte baner, snarere enn en bred, åpen verden, som får spillets struktur til å ta seg mer ut som IO Interactives Hitman-serie i den forstand at du har et mål, ekstra sideoppgaver du kan utføre hvis du ønsker det, samt masser av frihet til å ta for deg disse utfordringene slik du ønsker. Du kan også spille hver eneste bane om igjen for å få en høyere score, og her er det naturligvis også mulighet for at en Rival, altså en annen spiller, kan erobre din bane, og er etter de samme kontraktene som deg. Hele spillet føles mer tettpakket enn tidligere, og selve detaljgraden virker høyere. Men om det kommer den samlede opplevelsen til gode tør vi ikke spå om ennå.

Når det gjelder utstyret man har med seg i felten har vi naturligvis stadig en sniper i hånden, og i hver bane får man som oppgave å nøytralisere fiendene på lang avstand. De som ønsker en mer guidet tour igjennom spillet kan slå på en indikator som viser deg hva du skal sikte på, og hvilke parametre du bør holde øye med, som hvordan vinden påvirker prosjektilet. Vi fikk dog vite av Art Director Rick Nath at disse hjelpemidlene fullstendig kan fjernes, så man får en mer naturlig opplevelse. For de mer hardkokte spillerne kan man gjøre slik at man selv må kalibrere siktet, holde øye med verdiene og innstille seg etter dem. Her må man ta vind, tyngdekraft og bevegelse i betraktning.

Sniper Ghost Warrior Contracts
Sniper Ghost Warrior Contracts
Dette er en annonse:

Akkurat som i Sniper Elite så får du, om du treffer bra, en sakte-film-sekvens som gir deg et nærbilde av kulen som treffer målet (dog uten røntgensynet). Du må tenke nøye igjennom hvilke fiender du dreper først, og om det er noen du skal unngå å drepe i det hele tatt. For du må alltid passe på at likene ikke blir oppdaget, fordi da slår de alarm. Blir de mistenksomme blir det hele mye vanskeligere for deg, da fiendene løper forvillet rundt og leter etter deg.

Det handler dog ikke kun om å skyte fra distanse, for du må også bruke andre gadgets du har til rådighet. En pistol med lyddemper er alltid klar til kamp, dog med begrenset ammunisjon, og du kan også nøytralisere en fiende tett på, hvis du klarer å snike deg opp på ham eller henne. Det er masser av ting å leke med her, og det får oss til å virkelig tenke på likhetene mellom dette og Hitman.

Sniper Ghost Warrior Contracts

Du kan tjene poeng og "tokens" fra din tid i disse store banene, og disse kan så brukes til å oppgradere karakteren din. Nettopp derfor motiveres du til å være så usett som mulig, da dette resulterer i flere poeng, som er fint å ha hvis du ønsker å virkelig utvikle din karakter. Også derfor er det mye som står på spill når du skal opp mot en rivaliserende spiller, eller når du skal utføre sideinnhold.

I midten av Sniper Ghost Warriors Contracts banker fortsatt seriens klassiske hjerte, hvor det er fokus på å være den beste snikskytteren du kan være i en opplevelse som kan bli så lett eller så vanskelig som du selv ønsker det. Formatet og strukturen har dog endret seg, og alt tyder på at det er til det bedre, men kjerneopplevelsen er den samme. Om banene i hele spillet er morsomme å utforske, så representerer dette spillet en drastisk forbedring i serien. Vi må bare vente og se om dette er tilfellet.

HQ

Relaterte tekster



Loading next content