Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
nyheter

Wii U ga Nintendo to viktige lærepenger

Bill Trinen og Doug Bowser snakker om hvorfor Wii U var så mislykket.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Wii U solgte omtrent 13 millioner enheter gjennom hele sin levetid, noe Switch forventes å overgå på bare 18 måneder! Wii U var enormt mislykket - og Switch er ekstremt populær. Men hvordan i all verden fikk Nintendo til denne helomvendingen?

Det er et spørsmål Business Insider prøver å få svar på i et intervju med Bill Trinen, Nintendo of Americas øverste sjef for markedsføring av produkter, og Doug Bowser, Nintendo of Americas senior visepresident for salg og markedsføring. De ble spurt om hvilke lærepenger selskapet fikk av Wii U. Det viser seg at det var spesielt to ting som gjorde at Wii U ikke ble noen suksess, blant annet en treg og slitsom oppstart. Bill Trinen har dette å si om saken:

"If you look at the Wii U hardware system, just the system menu itself - the time that it took to boot that system up, to get into gameplay - was something that was a frustration for a lot of players early on and actually became a hindrance.

With Switch being something that you can take with you, it made it really important that you could play it instantly. That to me is an example of a direct lesson from the Wii U era, where Nintendo said, 'That's something we're gonna zero in on and make a dramatic improvement on'."

Switch er, som dere vet, latterlig rask, og Bowser legger til:

"It's three button clicks, and you're into the fun, so it's a really accessible menu."

Et annet problem var mangelen på spill. Det var ikke så veldig mye gøy å gjøre på Wii U-konsollen. Bowser påpeker problemet og sier:

"We had a glut [of game releases] up front, and then kind of went dry for quite some time. From a first-party perspective, at least, we were very intentional and deliberate about Switch. We launched with 'The Legend of Zelda: Breath of the Wild,' which obviously was incredibly successful, drove hardware, and brought a bunch of new people into the franchise. And then followed that with 'Mario Kart,' straight through the series of games we've released since then.

That's been a really important lesson that we've applied that seems to have worked."

Synes du Nintendo har gjort en bedre jobb med Switch enn med Wii U?

Wii U ga Nintendo to viktige lærepenger


Loading next content