
I dag lanseres InXile Entertainment sin nyeste tolkning av et klassisk RPG, The Bard's Tale IV: Barrows Deep på PC, og vi fikk muligheten til å slå av en prat med InXile sin CEO, Brian Fargo, da vi var på Gamescom.
"Think about it, I'm still pitching The Bard's Tale," sier Fargo. "I've been pitching it since 1985. So yeah, full circle, and I was also pitching Wasteland in 1986 or 1987 and we're also working on Wasteland 3. So it's kind of like Groundhog Day, but in a good way."
Fargo forklarte også mangelen på samleutgaver, og fysiske Kickstarter-belønninger, samt hvordan Bard's Tale ble til og hvorfor musikken i spillet er så viktig.
Brian Fargo gikk også ut på Twitter og sa at hvis The Bard's Tale IV blir en stor hit PC, og selger mer enn to millioner eksemplarer i løpet av 18 måneder, kommer han til å prøve å gjenskaffe rettighetene til Interplay.
"I'm asked what would we do if Bard's Tale 4 PC is a big hit. How about this stretch goal. I will attempt to buy Interplay back if we manage to sell over 2 million units in the first 18 months. @wouldntthatbeawesome"
Det er én måte å oppmuntre fansen til å kjøpe spillet på... Kommer du til å skaffe deg The Bard's Tale IV: Barrows Deep?