CBS har fått gigantisk suksess med tv-serien Star Trek Discovery, som nylig ble fornyet til sin tredje sesong. Noe tyder dog på at ambisjonene er blitt større, for de har nå laget en ny stor gruppe, som skal ekspandere universet, og det skjer blant annet via nye spill.
Via en pressemelding sendt til Gamereactor har CBS løftet sløret for det som heter en "Global Franchise Group" som kal sette i gang prosesser og lage avtaler, som skal sikre at Star Trek rammer nye medieplattformer og eksponeres for et større publikum.
"We seek to invigorate and broaden the Star Trek fan community through additional branding opportunities, such as podcasts, a reinvigorated StarTrek.com and new digital spaces, consumer products and gaming, as well as live experiential events and global attractions. These endeavors to further grow the brand are designed to complement the Studio's expansion of the Star Trek universe, which now includes two live-action series, two animated projects, and multiple 'shorts.'"
Ja, "gaming" nevnes spesifikt, som betyr at vi kanskje får flere Star Trek-baserte spill. Spørsmålet er bare hvilke utviklere som får opgaven.