
Fe ble originalt annonsert på EA Play under E3 2016, som frontfigurspillet til det nye EA Partners-initiativet, og det ble annonsert på nytt på Gamescom i år. Vi slo av en prat med med 'creative director' Klaus Lyngeled fra Zoink Games, som sa han var overveldet av responsen spillet fikk under arrangementet.
Vi spurte ham om prosjektets spede begynnelse, og om hvordan Fe egentlig ble til.
"Me and Andreas (Beijer, fellow creative director) was working on another game a long time ago and we were just talking about 'what about doing something else?' and he had an idea about doing something really calm. And we started discussing like calm games, what are the calm games out there. And at first it was like, it would be cool to have a game you could play just before you go to bed so you can have nice dreams, you know."
Samtalen kom også inn på den visuelle stilen og musikken til Fe..
På Gamescom ble Fe bekreftet til Nintendo Switch i tillegg til PC, PS4, og Xbox One, noe Lyngeled var veldig glad for (Zoinks andre prosjekt, Flipping Death, er også på vei til Switch).
"I'm personally really happy about that, it's a nice platform for me," sa Lyngeled.
"It feels like the Nintendo fans are always open to indie experiences it feels like it's a very creative console so it's good for a creative game."
Fe skal etter sigende slippes i begynnelsen av 2018. Gleder du deg?