Vi har sett mange selskaper bruke spillmateriale i markedsføringen sin, men dette har de som regel søkt om rettigheter til og har en viss sammenheng med deres prosjekt. Dette er dog ikke tilfellet med en ny Ford-kampanje.
Likte du den sekvensen i Firewatch hvor Henry og Delilah kjører gjennom skogen i en Ford? Nei, vi kan ikke huske noe slikt vi heller. Det er derfor ikke overraskende at Kyle Daigle stusset litt, og videresendte denne mailen han fikk fra en lokal Ford-forhandler til Panic Inc:
De fleste som har hørt om Firewatch vet nok at dette er et bilde Olly Moss lagde for spillet. Campo Santos Sean Vanaman var raskt ute med å avsløre at Ford ikke har lov til å bruke dette bildet. Game Informer kontaktet derfor Fords markedsføringssjef, Sean Western, som sa at de hadde funnet bildet på WideWallpaper.info, og dermed trodd det var fritt leide.
I dagens samfunn, hvor nesten alt som publiseres på internett blir kopiert og delt, er det kanskje ikke så rart at slike misforståelser skjer. Det er dog kanskje litt uheldig at folk som jobber med markedsføring ikke tar en ekstra sjekk før de bruker ulike bilder. Naughty Dog var jo også litt uforsiktige for fire måneder siden.