Norsk
Gamereactor
nyheter
2Dark

Gloomywood CEO snakker om spill med vanskelige temaer

"Det er også et spørsmål om å ha det gøy."

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Spillet 2Dark, utviklet av Gloomywood, tok opp noen rimelige vanskelige temaer da det kom ut tidligere i år. Vi fikk sjansen til å slå av en prat med CEO ved Gloomywood, Thierry Platon, da vi var på Gamelab Montevideo, og en av tingene vi snakket om var hvilke historier Gloomywood er interessert i å fortelle.

"Well the last game [...] at Gloomywood, 2Dark, talked about serial killers kidnapping children, and we tried to talk about this difficult subject of children disappearing, and there is more than, if my memory's good, 800,000 children who disappear every year without any news, nobody finds them, and it's just for slavery, organ traffic, rape - just horrible, nobody talks about that," sa han. "We made a video game about that. We tried."

Vi spurte om studioet kom til å fortsette med å fortelle vanskelige og seriøse historier fremover, og på det svarte Platon at de nok ikke alltid kom til å gjøre det. Han forklarte at det tok veldig på å jobbe med seriemordere og dystre historier tre år i strekk. Man blir litt ødelagt av det

Platon fortsatte med å si at det viktigste med temaet og budskapet i spillene var å "control it, and to manage it [...] it's also a question of fun. I mean, you're here to have fun."

Har du spilt 2Dark? Hva synes du om at spill som 2Dark og Detroit:Become Human tar opp sånne vanskelige temaer?

HQ
2Dark

Relaterte tekster

0
GR Live skriker seg gjennom 2Dark

GR Live skriker seg gjennom 2Dark

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Før helgen kunne Bigben Interactive og Gloomywood endelig slippe skrekkspillet 2Dark, og denne ettermiddagen skal Gamereactor Live gi spillet en sjanse fra klokken 16.00....



Loading next content