Norsk
Gamereactor
nyheter
Donkey Kong Bananza

Shigeru Miyamoto forklarer redesignet av Donkey Kong

Han gjorde det klart at selv om hans rolle ikke er like omfattende som den en gang var, er han fortsatt involvert i karakterdesignet.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Donkey Kong Bananza og Mario Kart World ser ut til å varsle en ny æra for Nintendos karakterdesign. Spesielt Donkey Kong, som kommer til å se mye mer ut som hans design i Super Mario Bros.

I et intervju med IGN forklarte Nintendo-legenden Shigeru Miyamoto hvorfor Donkey Kong har gått gjennom en så stor forandring. "Når det gjelder å skape figurer og jobbe med figurer, tar jeg fortsatt en aktiv rolle i det. Og når vi ser tilbake til den første generasjonen Donkey Kong Country, samarbeidet vi med Rare for å skape Donkey Kong Country," sa han.

"Da vi snakket om å prøve å lage nye versjoner, utvikle Donkey Kong, skapte vi spillet som heter Jungle Beat. Vi jobbet sammen med teamet som laget 3D Mario. Med den teknologien som var tilgjengelig på den tiden, klarte vi å gjøre Donkey Kong mer uttrykksfull", fortsetter han. "Og når vi gikk tilbake til designet som Rare kom opp med, vurderte vi på nytt; hva kan vi gjøre med designet for å gjøre det mer uttrykksfullt? Og når det gjelder filmen, bestemte vi oss for å gå videre med denne nye generasjonen Donkey Kong-design."

Det ser altså ut til at det var planer om å redesigne Donkey Kong før filmen. Noen fans er fortsatt ikke imponert over apens nye utseende, men med tiden vil vi nok alle bli vant til det.

Donkey Kong Bananza

Relaterte tekster



Loading next content