
Da deler av teamet bak det fryktingydende Silent Hill 3 nylig var i Stockholm, var vi naturligvis på pletten for å snakke med dem.
Da Konami nylig slo på PR trommen og viste vei, var det ingen tvil om hvor turen gikk. Stedet der Microsoft har holdt en del arrangementer, ble også holdeplass for Silent Hill 3 og med en lommelykt i hånden, kjempet vi oss gjennem mørke ganger befolket av svidde dukker, rustne rullestoler og annet moro. Men det var bare litt av alt vi skulle oppleve. Det var naturligvis også mulig å snakke med spillets to kreative hoder sjef- og musikkprodusent Akira Yamaoka og manusforfatter Hiroyuki Owaku.
Det er ingen tvil om at det er to stolte herrer. Konami gutta var ikke redd for å si at de var meget fornøyde med bl.a. motoren som rendrer spillets mellomsekvenser problemfritt, såvel som selve spillet og det med stor detaljgrad. De ga også uttrykk for at de faktisk hadde prestert mye med treeren, når man tenker på den forholdsvis korte produksjonstiden. I tillegg fortalte de naturligvis at det var en PC versjon på vei. Dette kan du lese mere om i en relatert nyhet.
Vi har mye mer om Silent Hill 3 i det kommende nummeret av GameReactor Magasinet som kommer førstkommende fredag. Her vil mange GameReactor brukere utvilsomt få seg litt av en overraskelse, når vi avslører for en stor hemmelighet om innholdet i spillet - vi har måttet holde på den alt for lenge...
Til slutt viste vi dem henholdsvis den danske og svenske utgaven av april nummeret, som Silent Hill 3 anmeldelsen var i. Selv om begge måtte innrømme at deres dansk og svensk var rimelig rustent, så var de meget fornøyde med både karakteren og den fete forsiden. De kunne også fortelle at våre anmeldelser var de første de hadde sett på trykk, da andre først vil få fingrene i spillet i løpet av de kommende ukene.
Her er noen bilder fra dagen: