The Council fra Big Bad Wolf er et episodisk historiedrevet eventyr som kommer ut i år. Gamereactor fikk muligheten til å slå av en prat med spillregissør Sylvain Sechi i Paris, og vi spurte om valg og konsekvensene av disse valgene i spillet. Alt så langt tilsier at man faktisk må leve med de valgene man tar, og at man har muligheten til å virkelig rote det til for seg selv. Big Bad Wolf har jobbet med spillet i fire år, og en av grunnene til at det har tatt såpass lang tid, er at de virkelig vil forsikre seg om at valgene spillerne tar faktisk utgjør en forskjell.
"That's the concept of choice," forklarte han. "We want to have consequence when you have choice, and that's the reason we spent four years working on the game, making sure we were able to deliver on consequences behind choices and not on the illusion of choice, and even though games with illusion of choice are great for the first experience, you tend to realise what's behind it and it tends not to be so appealing."
"So we spent a lot of time on real consequences and also on the really branching narrative, so there is lots of different ways to play the episodes, and each choice, most of the choices, have consequences between episodes, as well as the progression of your character."
Hva synes du om studioets tilnærming til valg? Hvilke spill har best valg/konsekvens synes du?