Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
nyheter
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

The Legend of Zelda: Breath of the Wild-utvidelser ble for ambisiøse

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Santa Monica Studio var tidlig ute med å si at de ikke hadde noen planer om å slippe utvidelser til God of War. En av grunnene til dette viste seg å være at ideene de hadde for slikt ble for store og ambisiøse. Da passer det jo godt at et annet spill mange betrakter som sitt favorittspill har samme begrunnelse.

I et intervju med Kotaku kunne nemlig Eiji Aonuma fortelle at de hadde snakket om utvidelser til The Legend of Zelda: Breath of the Wild, men at disse rett og slett ble så ambisiøse og mange at det ble lettere å lage en oppfølger. Nærmere bestemt svarte han dette:

"When we released the DLC for Breath of the Wild, we realized that this is a great way to add more elements to the same world. But when it comes down to technical things, DLC is pretty much data—you're adding data to a preexisting title. And so when we wanted to add bigger changes, DLC is not enough, and that's why we thought maybe a sequel would be a good fit.

(...)Initially we were thinking of just DLC ideas, but then we had a lot of ideas and we said, "This is too many ideas, let's just make one new game and start from scratch.""

Som teasertraileren indikerte vil altså ikke The Legend of Zelda: Breath of the Wild II bare bli mer av det samme, men også by på spennende nye ideer.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Relaterte tekster



Loading next content