
Av og til får vi litt artig informasjon under Game Developers Conference-presentasjoner, og det var uten tvil tilfellet da Nintendo snakket om The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Da kunne de blant annet avsløre at:
• To av konseptene de vurderte var før de endte opp med det vi får i morgen var Hyrule Wars og Invasion. I sistnevnte hadde romvesener inntatt Hyrule.
• De hadde også flere ideer til hvordan Link ville se ut i spillet.
• Under utviklingen av Breath of the Wild brukte de ofte en 2D-utgave av spillet for å teste ulike mekanikker og effekter.
• Å gi spillerne frihet til å gjøre hva de vil har vært et ekstremt viktig fokus under utviklingen. De har blant annet tenkt på hva som skjer om en spiller tar med seg en stor kampestein helt til sistebossen.
Det er altså en rekke interessante ting de færreste tenker over angående utviklingen eller ting man kan gjøre i spill. Tenk på alt utviklerne har vært gjennom før de endte opp med det du kan spille i morgen.