Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

AO International Tennis

AO International Tennis

French Open er nylig avsluttet, og Rafael Nadal gikk som vanlig seirende ut av turneringen. Like heldig var han ikke under Australian Open da Daniel skulle styre spillet hans.

Etter mange tunge år på spillfronten for tennisfans, har det tatt helt av i år. Både Tennis World Tour og AO International Tennis er utgitt nesten samtidig, og Mario Tennis Aces er også like rundt hjørnet. Heldigvis for fansen leverer AO International Tennis mange hakk over konkurrenten Tennis World Tour.

Det kan virke litt simpelt med en gang du starter AO International Tennis. Menyene er gammeldags, og det hele virker egentlig som et billig arkadespill. Det er det så absolutt ikke. Detaljene dette spillet har fått riktig, helt fra myntkast før kampstart til at spillerne beklager seg ovenfor motstander de gangene ballen treffer nettet og går over, er imponerende. Da lever jeg fint med at grafikken kunne vært hakket bedre.

AO International TennisAO International TennisAO International Tennis

For det ser nemlig ikke strøkent ut, AO International Tennis. Spillere kan bevege seg litt rart til tider, og det er kun de aller mest kjente spillerne som Rafael Nadal som er veldig lik seg selv. Likevel så er det ikke noe som irriterer meg mens jeg spiller dette spillet. Lydbildet er i tillegg godt, og der hvor Tennis World Tour fikk strykkaraktér på kommentatoren, har AO International Tennis gjort det smarteste valget av dem alle, og kuttet ut kommentatoren helt rett og slett. Dette gir i alle fall meg personlig en langt bedre opplevelse med spillet enn om jeg skulle hatt en dårlig kommentator som maser gjennom kampene.

Skulle du mot formodning like at spillere ser enda mer realistisk ut, eller du føler det er mangler en spiller i spillet, kan du enkelt ta saken i egne hender i AO International Tennis. Mengden redigeringsmuligheter er enorme, og her kan jeg lage meg egen spiller, egen arena eller egen logo med imponerende dybde. Har jeg ikke tid eller tålmodighet til det, så kan jeg enkelt laste ned kreasjoner andre har laget. Dette gjør at jeg hadde mulighet til å spille med vår egen Casper Ruud, blant annet. I skrivende stund er det snaut 1600 spillere tilgjengelig for nedlastning slik at her skulle det være mulig å finne sin favoritt.

AO International Tennis

Selve gameplayet er også veldig godt i AO International Tennis. Det er vanskeligere å slå et godt slag, men lærekurven og vanskelighetsgraden er tett på perfekt satt fra Big Ant Studios. Helt i starten følte jeg meg håpløs og var i ferd med å gi opp, men sakte men sikkert forsto jeg konseptet bedre og klarte også å vinne en kamp eller to. Da det plutselig ble litt for lett, kunne jeg sette opp vanskelighetsgraden, og spillet ble akkurat like utfordrende igjen. Per nå har jeg enda ikke kommet til det vanskeligste nivået, selv etter rundt førti timer med spillet. Det lover veldig godt for min fremtid med spillet.

Og fremtiden er også et av ankepunktene til dette tennisspillet, dessverre. Selv om jeg kan begi meg ut på en fin karrieremodus, er den litt begrenset og noe gjentagende. Dette kunne blitt reddet inn av en god flerspillerdel, men også her er det litt begrenset. Denne delen fungerer godt, men rankingsystemet er såpass dårlig at det gjør det vanskelig å motivere seg dersom man ikke er helt i toppen.

Med det sagt så kan man bruke mange timer på dette spillet med bruk av karrieremodus eller den egne Australian Open-modusen.
Presentasjonsmessig er AO International Tennis noe svakt. Det er litt stilig med inngangen til spillerne på stadion, og at skyggen på banen flytter seg etter hvert som solen endrer seg på himmelen, men jeg skulle gjerne sett litt mer detaljer rundt feiring av turneringsseier, blant annet. I tillegg kunne publikum gjerne vært litt mer entusiastisk de gangene en hjemmespiller gjør det godt, som for eksempel australske Nick Kyrgios i Australian Open.

Totalt sett er AO International Tennis et veldig godt tennisspill, og uten tvil det beste på markedet akkurat nå. Hadde jeg vært deg og tennisfan hadde jeg ikke nølt med å plukke opp dette spillet.

AO International Tennis
AO International Tennis