Battlefield 1943 har blitt enormt populært blant online-spillende konsolleiere i det siste, og planen har hele tiden vært at PC-folket skulle få ta del i moroa litt senere i år. Men i kveld knuste de forhåpningene, da Gordon Van Dyke fra DICE røpet en utsettelse i et intervju med G4TV.
- Vi har aldri brukt Frostbite-fysikkmotoren på PC-spill før, så vi gikk inn i dette prosjektet uten det samme fundamentet vi hadde for konsoll. PC-spillutvikling byr i tillegg på en rekke andre utfordringer, og disse har tvunget oss til å utsette utgivelsen helt til første kvartal neste år, sa Van Dyke i intervjuet.
Han understreket i tillegg hvor bitter utsettelsen var for dem, men at de først og fremst må prioritere at funksjonaliteten og nivået på spillet lever opp til PC-spillernes forventinger. Dette innebærer blant annet støtte for DirectX 9 og 10, opp til 32 spillere, bred støtte for maskinvare og oppretting av servere.
Det ser ut til at PC-eiere må smøre seg med en smule tålmodighet, men så lenge konsekvensen er en bedre spillopplevelse, er det nok det eneste riktige å gjøre.