Disney tjener penger som hakka møkk i disse dager, noe Marvel- og Star Wars-filmene skal ha mye av æren for. Filmene kommer som perler på en snor, og setter stadig rekorder. Det viser seg uansett at dette bare er barnemat i forhold til et av Activisions kjæledegger.
Rob Kostich, som har vært lederen av Call of Duty-franchisen i over ti år, ble nylig forfremmet til president av Activision, og fikk raskt en klar indikasjon på hvorfor. I en ny pressemeldingen gjentar ikke Kostich bare at Call of Duty har blitt en av underholdningsverdenens mest suksessfulle merkenavn, men kan også avsløre at serien nå har tjent mer enn det hele Marvel Cinematic Universe tjente på kino og dobbelt så mye som Star Wars har fått inn på det store lerretet.
Kanskje ikke så rart når man først tenker over det. Ett eksemplar av Call of Duty koster i starten mer enn fem ganger mer enn en kinobillett i store deler av verden, men det er uansett interessant å merke seg akkurat hvor stor spillindustrien faktisk er.