F1 2019

Daniel har tatt turen ut fra rallyskogen og inn på silkemyke asfaltbaner med superlave og kjappe biler.

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonser

Codemasters har siden 2009 hatt rettighetene til verdens raskeste billøp Formel 1, og har de siste årene tatt meget godt vare på denne ved å gi ut høykvalitetsspill til de som virkelig er glad i sporten. 2019 fortsetter heldigvis i samme kjørelinja.

For undertegnede har Formel 1-spill alltid vært et av få spill jeg i hovedsak har spilt enspillerversjonen av. Kollisjoner som forekommer i nettspill med andre er rett og slett i overkant mye til at jeg har klart å nyte denne delen til det fulle. Dette området er riktignok blitt bedre, men det er fortsatt karrieremodusen som vekker min interesse mest, og her har Codemasters gjort noen forbedringer i årets versjon.

F1 2019F1 2019

I noe som kan minne litt om «The Journey» som vi kjenner fra Fifa-spillene, starter jeg sesongen sammen med en lagkamerat (Lukas Weber) i F2-klassen for å kjempe om en plass blant de store gutta i F1-klassen. Her har jeg naturlig nok også en rival (Devon Butler) som bruker litt ufine midler for å komme seg opp og frem som seg hør og bør i en slik historie. Det kan til tider virke som han håper at Cary Fukunaga står i bakgrunnen, klar til å signere han til en kontrakt som den nye Bond-skurken. Hvordan jeg gjør det i disse få F2-løpene i innledningen avgjør hvilke tilbud jeg får fra de forskjellige F1 lagene etter endt sesong. I tillegg til hvor godt jeg kjører vil kjøremåte, og hvordan jeg svarer pressen etter endt løp avgjøre hvordan jeg behandles utover i karrieren. Noen svar til pressen vil glede fansen mens andre svar gleder lagledelsen eller lagkamerater.

Spillet er selvsagt oppdatert med de ferskeste førerne og nye regler foran denne sesongen. Karrieremodusen tillater også bytte av lag midt i sesongen i motsetning til tidligere, og det kan også skje blant de allerede etablerte førerne, dog ikke veldig ofte. I løpet av den ti år lange karrieredelen kan det ende med mange utskiftninger blant toppen på resultatlistene.

F1 2019F1 2019F1 2019

Dersom jeg ønsker en mer utvidet opplevelse i F2-klassen kan jeg nå velge å både kjøre hele 2018-sesongen her eller hive meg løs på disse i både Grand Prix-modusen og Time Trial. Nytt av året er at jeg også kan kjøre alle F1-banene med F2-biler, og ikke bare de banene som er med i F2-sesongen. I liket med hovedklassen er også både regler og førere for F2-klassen oppdatert til å stemme med årets utgave, og med seg på laget har også Codemasters de offisielle F2-kommentatorene Alex Jacques og Davide Valsecchi.

F1 2019
F1 2019F1 2019F1 2019