Josefine på ferie

Josefine på Ferie

Pinjata har i en årekke lagd gode barnespill og denne gangen kommer de med et spill hvor du skal være med Josefine på ferie. Spillet er bra og det fenger barnet veldig godt. Det er ting som jeg kikker på og det er hakking i lyden når cd-rommen leser, som til tider kan være litt irriterende. Utenom dette er spillet meget bra og gir barnet den trygge opplæringen ved bruk av PC-en.

Pinjata er nok en gang tilbake med et spill hvor du skal får bli med Josefine på ferie. Dette er det femte spillet i rekken av josefine-spill og det vi vet fra før er at Pinjata er kjent for sine kvalitetssikre spill. Det finnes mange bra barnespill og noen mindre bra. Hva er det som skal til for å lage gode barnespill? For det første må et barnespill inneha pedagogisk opplæring. For det andre må spillet være interessant slik at barnet vil spille det gang etter gang. For det tredje, skal spillet gi oss en trygghet for at barnet opplever stunden fremfor PC-en artig og innholdsrik. I andre rekke kommer grafikk, gameplay og god lyd. Alle disse aspekter danner grunnlaget for hva som er bra eller dårlig barnespill. Her har Pinjata prestert veldig bra med sine barnespill om Josefine. Jeg kan heller ikke nevne noen annen barnespill-serie som har fenget så mange barn. Det er ikke bare barnespill Pinjata er flinke til, de lager også musikk, bøker, blader, TV for barn og dette har de drevet på med i en årrekke.
Nå er det barnespillet Josefine på ferie som står for tur. Spillet trengs ikke og legges inn. Det starter opp med en gang du putter inn CD-platen. Etter å ha valgt hvilket språk du ønsker å spille, kommer du til en liten intro. Denne gangen skal du være med Josefine på ferieaktiviteter. Jeg har bestandig vært fan av denne spillserien. Dette grunnet det enkle gameplayet som barnet fort setter seg inn i. Du bruker bare musen og noen ganger piltastene. Grafisk er dette spillet på lik linje med de siste spillene. Det innehar enkle animasjoner og en klar og tegnet grafikk. Lydmessig er også dette spillet på høyde med de andre Josefine-spillene. I og med at språket er på norsk, oppfatter barnet spillet bedre og skjønner fort hva som skal gjøres. Musikken er også fengende og det tar ikke lange tiden før du hører barnet nynner i lag med Josefine.
En annen ting jeg berømmer Pinjata og det er alle de aktivitetene du finner i spillene. I dette spillet skal du blant annet hjelpe Josefine gjennom labyrinten, spille kort, synge sanger, sette sammen rare dyr, hjelpe Josefine og plukke ut fine klær og mange flere oppgaver. Med alle disse aktivitetene er du trygg på at barnet har mye å spille seg igjennom samtidig med at det lærer seg å bruke PC-en på en fin måte.
Pinjata har klart det igjen og har levert et godt pedagogisk og riktig barnespill til våre yndige. Også denne gangen skuffer de ikke og jeg må si meg stolt over at min datter som begynner å bli riktig så flink på PC-en. En ting som er verdt å ta med, begrens spillingen og ikke la det bli en uvane at barnet sitter time etter time uten noen pauser. Det har ikke barnet godt av, men la det heller få spilling i passende porsjoner.
Så tilslutt, Pinjata ... fortsett å lage slike kvalitetsgode spill og gjør det godt for barn - trygt for voksne.

Josefine på ferieJosefine på ferieJosefine på ferieJosefine på ferie
8 / 10