Det finnes 19 millioner Kinect-enheter på markedet, og få gode spill. Kung-Fu High Impact endrer ikke dette bildet. Hva kan være tøffere enn et spill hvor man selv er hovedpersonen? Og hvor fett er det ikke å banke opp flere motstandere samtidig med ens egne hender? Kung-Fu High Impact svarer på alle disse spørsmålene, og det er dessverre ikke så kult.
I Kung-Fu High Impact er spilleren i fokus. Kinect-sensoren tar flere bilder av spilleren som brukes underveis i de tegneserieliknende filmsnuttene. Resulttatet er at man føler at man er en del av en tegneseriefortelling, og dette er ganske sjarmerende. Dessuten er filmsnuttene ganske morsomme å se på, og det er svært lite å utsette på dem.
Ellers har spillet et enkelt opplegg. Kampanjedelen er rett og slett vanlige slåsskamper med noen filmsnutter i mellom. Slåsskampene skjer i to dimensjoner, og spilleren kan kun bevege seg deretter. Man kan slåss slik man selv ønsker, selv om det finnes noen superevner man kan utnytte, som jordskjelv og ildpiler.
De to største problemene er mangelen på en tredje dimensjon og selve slåssingen. Et interaktivt spill som Kung-Fu High Impact krever oppmerksomheten til spilleren, og når alle slagene må leveres til enten høyre eller venstre samtidig som man ser på skjermen, synker antall mulige angrep betraktelig.
Å slåss føles nemlig svært unaturlig, ettersom Kinect-sensoren ikke registrerer styrken på slagene spilleren gjør i virkeligheten. Å slå armene livløst ut til hver side er alt som trengs for å sende motstanderen i graven. Det tar i praksis tre minutter før man går lei.
Kinect-funksjonaliteten er det dog lite å utsette på. Spillet tolker spillerens bevegelser uten problemer, og på skjermen ser det virkelig ut som om man er med i spillet. Det ser likevel unaturlig ut når spilleren vender seg til enten høyre eller venstre for å slå en motstander, ettersom spilleren må se på TV-skjermen samtidig. Resultatet er unaturlig nok til at man legger merke til det, noe som er synd i seg selv.
Kung-Fu High Impact er i realiteten et minispill som selges til full pris, og det er ikke mye å melde. Hvis man ser bort fra de korte filmsnuttene går Kung-Fu High Impact kun ut på å slå armen ut til sidene i baner med forskjellige bakgrunner, med noen få variasjoner. En småmorsom idé og god Kinect-funksjonalitet til tross: Kung Fu High Impact er ikke noe å skrive hjem om.