Norsk
Gamereactor
nyheter
Red Dead Redemption 2

Rockstar gjør endringer etter kritikk av arbeidsforhold

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Ekstreme arbeidstider og harde kår har vært ganske vanlig i spillbransjen gjennom flere tiår, men det virker som om det først var i fjor at allmennheten begynte å få øynene opp for hvor mye utviklerne av de fleste spill må gjennomgå for å kunne gi oss de fantastiske kreasjonene. En av sakene som fikk mest oppmerksomhet var da Rockstar-sjefen Dan Houser sa at flere av dem hadde jobbet i over hundre timer uken for å kunne gi oss Red Dead Redemption 2. Dette fikk selvsagt mange til å reagere, og stadig flere begynte å dele meningene sine om saken. Nå har dette tydeligvis fått positive følger.

Kotaku har nemlig blitt kontaktet av flere av personene de hadde snakket med under Rockstar-debatten, og disse hevder nå at forholdene har blitt mye bedre. Blant annet kan testerne hos Rockstar Lincoln nå juble for at de ikke lenger bare driver kontraktarbeid, men har blitt fulltidsansatte. Dette gir dem blant annet flere rettigheter og selvsagt en mer forutsigbar arbeidsdag. Forhåpentligvis er dette bare en av flere gladsaker som indikerer at spillindustrien begynner å forstå hvor skadelig såkalt crunch og ekstreme arbeidsforhold kan være både for det sosiale og helsen til folk.

Red Dead Redemption 2

Relaterte tekster



Loading next content