Snooker 19

Daniel har prøvd å utfordre verdenseliten på Snooker-filten, med vekslende hell.

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Annonse

Snooker er ikke akkurat nasjonalidretten i Norge, men hver vår øker interessen i takt med at verdensmesterskapet arrangeres. Det er nok derfor ikke tilfeldig at Ripstone Ltd lanserer Snooker 19 akkurat i disse dager ettersom VM starter i dag.

Personlig er jeg en skap-snooker-fan som nå og da blir værende på Eurosport-kanalen dersom jeg kommer over en snooker-kamp, men sjeldent planlegger på forhånd å se en kamp. Jeg har heller aldri spilt snooker i virkeligheten ettersom selv vanlig biljard er for utfordrende for min del. I spillverden har jeg derimot hatt mange timer rundt filten, og derfor var det med stor glede jeg satte i gang ferden mot førsteplassen på verdensrankingen.

Snooker 19Snooker 19

Bare sånn at det er sagt fra starten av er Snooker 19 et fantastisk spill rent teknisk. Ballene oppfører seg akkurat slik jeg forventer de skal, og det er ikke en eneste gang jeg tenker tanken om at jeg blir snytt av spillet etter å ha gjort et bra støt under hele min testperiode. Det er slettes ikke her utfordringene til spillet ligger. Det er nemlig på så mange andre områder, dessverre.

Som alle andre sportsspill har jeg en karrieremodus jeg kan gå gjennom. Ripstone Ltd har fått med seg alle lisenser de trenger for å gjøre dette til en så realistisk opplevelse som mulig både med bruk av spillere og lokasjoner. Verdensener Ronnie O'Sullivan og stortalentet Yan Bingtao er begge spillere jeg kan velge å bruke i karrieremodusen, men bare én samtidig. Jeg kan ikke starte to karrieremoduser med en av hver for eksempel. Ønsker jeg å bytte mellom disse to slettes hele karrieren for den jeg har påbegynt, og det samme gjelder også dersom jeg ønsker å bytte vanskelighetsgrad. Derfor er det svært viktig at jeg gjør unna en del treningskamper før jeg begir meg ut i karrieremodusen for å finne ut hvilket nivå jeg ligger på (hadde bare noen sagt dette til meg litt tidligere...).

Snooker 19
Snooker 19Snooker 19Snooker 19
Snooker 19