Norsk
Gamereactor
nyheter
The Evil Within 2

The Evil Within 2 byr på mer frihet

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Vi har til en viss grad flere valgmuligheter i The Evil Within når det kommer til modifisering av Sebastian og våpen, samt hvordan vi tilnærmer oss ulike situasjoner. Bethesda kan fortelle at dette vil tas til et helt nytt nivå i The Evil Within 2.

For det første skal områdene i spillet være større og mer åpne. Slik skal det være mulig å gå frem på flere ulike måter i mange situasjoner. Modifiseringen av Sebastian og våpenene har også blitt endret. Denne gangen må man ikke ha "Green Gel" for å modifisere våpen, men kun når man skal forbedre Sebastian. Sistnevnte er delt inn i fem kategorier (Combat, Health, Stealth, Recovery, og Athleticism), hvor hver av dem også kan gi spesielle egenskaper. Om du for eksempel fokuserer på "Combat"-delen kan du åpne en ferdighet kalt "Bullet Cascade". Med denne vil hver kule du skyter gjør stadig mer skade i et kort tidsrom eller til du er tom for kuler. Disse krever en god del ressurser, så du bør planlegge godt før du går etter dem.

De fleste av våpnene kan modifiseres slik at de gjør mer skade, skyter raskere, tar mer ammunisjon, og lader om raskere. Armbrøsten har derimot unike oppgraderinger som gjør at den skyte lengre, skyte raskere, eller oppgradere spesifikke piler.

Vi må uansett ikke glemme at dette er et "survival horror"-spill, og det er ikke akkurat ekstremt mange ressurser man kan finne i spillet. Derfor lønner det seg å tenke før man tar bestemte valg. Lønner det seg å lage noen ekstra kuler, eller bør man lage helseskrin i stedet? Hvilke våpen skal man forbedre, og hvilke egenskaper skal man gi Sebastian? Det høres i alle fall ut som om det kan være verd å spille gjennom historien flere ganger, og forhåpentligvis får vi en unik opplevelse hver gang.

Savnet du mer frihet i originalen?

The Evil Within 2

Relaterte tekster

1
The Evil Within 2Score

The Evil Within 2

ANMELDELSE. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

Shinji Mikami og resten av gjengen i Tango Gameworks låner mye av det beste fra survival horror-sjangeren, men glemmer å tilføre noe nytt.



Loading next content