Gamereactor var nylig i London for å prøvespille litt av det kommende Torment: Tides of Numenera, og der fikk vi sjansen til å slå av en prat med to av utviklerne fra Inxile Entertainment, kreativ leder Colin McComb og manusforfatter Gavin Jurgens-Fyhrie. Spillet har som kjent vært under utvikling i lang tid, så det føltes naturlig å spørre om hvor mye spilletid kundene kan vente seg. Som vanlig varierer dette fra spiller til spiller, men McComb sa at de raske vil kunne komme gjennom rollespillet på 25 timer:
"It really depends on your play style. If you're a [quick] player, then you're probably looking at about as little as 25 hours. If you're a completionist and you want to do everything, you're going to have to play the game multiple times, because you're not going to see all the content on the first playthrough, it's just impossible."
Gavin Jurgens-Fyhrie la til at spillet inneholder mange valg som fører til ulike konsekvenser, så det er duket for flere gjennomspillinger for de som vil se andre utfall underveis i historien:
"It's mutually exclusive stuff, and we're talking not just like you get a bag of coins or an item [...] there's characters that you can straight up kill, and then you lose their content later on in the game, and so there's a lot of choice and consequence there. It's a game full of replayability."
Konklusjonen fra McComb lød derfor som følger:
"So it could be basically as little as 25 hours, and as much as 80."
Hvilken spillertype er du?