Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
esports

Twitchs nye retningslinjer for reklame kan være ødeleggende for e-sport

Innbrente annonser er ikke lenger tillatt, logoer må være utrolig små og mer skaper bråk.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

I går kunngjorde Twitch noen store endringer i retningslinjene for merkevareinnhold, blant annet forbud mot låst lyd, bilder og logoer som er større enn 3 % av streamens skjerm.

Disse restriksjonene kommer til å skade sponsede strømmer og arrangementer, inkludert eSports. Det ser ut til at de fleste annonser på plattformen nå kommer til å bli sterkt begrenset, noe som blir problematisk når mange eSport-strømmer også reklamerer for tilbehør, snacks og annet mens en turnering pågår.

Twitch har bedt om unnskyldning på grunn av motreaksjonene endringene har ført til, og de har lovet å endre språkbruken i gårsdagens kunngjøring av retningslinjene, men det ser ikke ut til at strømmeplattformen kommer til å trekke seg helt fra disse endringene.

Hva synes du om disse annonseendringene?

Twitchs nye retningslinjer for reklame kan være ødeleggende for e-sport


Loading next content