Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Wario World

Wario World

Det er lenge siden Wario sist så dagen lys, men nå har den lille røveren endelig inntatt Gamecube for fullt.

Det er lenge siden Wario sist så dagen lys, men nå har den lille røveren endelig inntatt Gamecube for fullt. Han har bestandig vært Marios onde og mer voldelige bror og det virker ikke som om han har forandret seg i tiden som har gått frem mot dette spillet heller. Tross dette har Wario aldri, og vil heller aldri komme til å bli bedre og mer populær enn Mario. Dette vil ikke på noen måte bety at Wario ikke er verdig sin plass i spillsamlinga, men han blir mest sannsynlig ikke førsteprioritert. Wario World er et enkelt spill som ikke er særlig nyskapende og det holder bare så vidt takten med moderne plattform spill.

I starten av spillet sitter Wario plantet i sitt nye slott der han beundrer alle de fine skattene sine som han har dratt verden rundt for å finne. Det han ikke er oppmerksom på er at nede under alle de fine skattene skjuler det seg en stor trussel. En stor, svart juvel våkner plutselig til live. Wario skjønner fort at det er ting på ferde, men han rekker ikke å stoppe den store juvelen som allerede pumper ut med all slags fiender og pakk. Juvelen har den egenskapen at den kan lage fiender av skattene til Wario og på denne måten bygge opp sitt eget imperium fra innsiden av Warios eksisterende rike. Det blir straks Warios oppgave å rydde opp. Han må dra rundt å samle opp alle skattene sine og bekjempe all ondskapen som befinner seg rundt omkring riket hans. Dette skulle by på litt av en reise, men her dukker det opp en minusside med spillet. Det er alt for kort. Selve gjennomgangen av spillet vil bare ta noen få timer. Selvsagt er det mange ting å lete etter og skjulte skatter å oppspore, men det blir fort kjedelig å besøke den samme verdenen om og om igjen. Mye av skylden til dette er at spillets struktur er såpass kjedelig og ensformig. Alt blir på en måte bare repetisjon og selv om fiendene har litt forskjellig utseende er de egentlig akkurat de samme gjennom hele spillet, selvsagt med unntak av bossene på hver level som varierer. For å få adgang til bossene vil det på hver enkel level være røde krystaller som må innsamles. Mengden krystaller øker etter hvert som man kommer lengre i spillet. Hvis man er så heldig å være innehaver av en Game Boy Advance kan man finne forskjellige skatter i spillet som via en kabel kan overføres og kunne spilles som såkalte minigames på GBA. Dette kan være greit når spillet blir kjedelig, noe det dessverre blir etter en stund.

Spillet har hele tiden en god flyt og grafikken er ganske pen, men enkel. Stor sett blir alt sett fra siden som et klassisk plattformspill og ikke noe som kan sammenliknes med f. eks. Super Mario Sunshine der alt foregår på store nivåer med valgfrie veier å gå. I Wario World er det simpelten bare en vei å gå for å nå målet. Med tanke på en oppfølger vil det kanskje være en ide til Nintendo å få litt mer spillerom og frihet. Er man i motsetning av den gamle typen som liker enkle spill vil dette spillet fungere helt perfekt. Det er ingen tvil om at alle monstrene og bakgrunnene er nøye planlagt og greit nok gjennomførte, men det mangler liksom det lille ekstra som får piffet opp stemningen på spillet en god del hakk. Kanskje et spill som er best egnet for barn og ikke for folk som har sittet sine (kanskje alt for mange) timer foran skjermen.

Det er kanskje ikke så mye annet å si om spillet enn at det må tas med en klype salt og at det er kanskje ikke så lurt å ha for store forhåpninger til det. Gjennomført repetisjon og kjedelige verdener med lite nytt å by på. Noen kule "features" er det selvsagt, og med en Game Boy Advance vil sikkert holdbarheten øke litt i det man jakter på nye minigames. De fleste vil nok holde mer med Mario enn Wario en god stund fremover.

6 / 10
+
Noen kule ”features” og pen grafikk
-
Ensformig og veldig lite nyskapende

• deironn
    Dette spillet er ikke et bra spill... Det er heller ikke dårlig. En dag kommer en ond diamant og stjeler pengene til wario og han blir... 3/10

0
Wario WorldScore

Wario World

ANMELDELSE. Skrevet av Arne Vikaune Lie

0
Warioworld med litt ekstra snadder

Warioworld med litt ekstra snadder

NYHET. Skrevet av Rasmus Berg

Det ser ut til at Nintendo har funnet nye og kreative veier, i jakten på å eksponere GC gamere for deres mange andre spill. Med Warioworld er det nå mulig å laste ned innhold til sin GBA - altså Nintendos versjon av en demo.

0
F-Zero og Wario World er ikke forsinket

F-Zero og Wario World er ikke forsinket

NYHET. Skrevet av Jon Andreas Bjerk

Det er noen på Nintendo som lider av sadistiske tendenser! Vi er sikre på det! Igår kunne man lese at F-Zero og Wario World til GameCube var utsatt et par måneder, på Nintendos Amerikanske nettside...

0
Wario og F-Zero blir forsinket

Wario og F-Zero blir forsinket