Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Battlefield: Bad Company 2

Battlefield: Bad Company 2

Vi har allerede gitt dere en forhåndstitt på flerspillerdelen, men Adrian har testet enspillerkampanjen i DICEs kommende storspill Battlefield: Bad Company 2, og her er inntrykkene hans.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Jeg mimrer tilbake til Counter-Strike og Battlefield 1942, hvor det å springe inn i en bygning faktisk var en rimelig idiotsikker måte å komme seg unna blodtørstige fiender med bazooka eller tanks. I hvert fall for en liten stund. Det er derfor en litt spesiell opplevelse å springe inn i en bygning i flerspillerdelen av Battlefield: Bad Company 2, og oppleve at hele konstruksjonen kollapser rundt meg etter hvert som skudd fra tanks hamrer inn i veggene. I det første Bad Company-spillet føltes fokuset på massiv ødeleggelse av og til som en gimmick, men i toern tar jeg det mer alvorlig. Utviklerne fra DICE kaller det 'destruction 2.0'. Jeg kaller det ingenting, for jeg er altfor opptatt med å løpe fra det ene falleferdige huset til det neste.

Du får virkelig en følelse av å være på en slagmark når du spiller Bad Company 2. Bygninger blir skutt i filler rundt deg, og overalt foregår det ødeleggelse på et massivt nivå. Når en tanks runder et hjørne og sikter rett på deg, føler du det kniper i magen, og den eneste plassen du ønsker å se fiendtlige soldater er gjennom siktet ditt. Det er vanskelig å forklare tiltrekningen til Bad Company 2, spesielt med tanke på at spillet følger samme formel som samtlige spill i denne sjangeren, for ikke å nevne tidligere Battlefield spill. Men det fungerer; og når DICE nå har finpusset Frostbite motoren sin og presset fysikken i spillet til nye høyder og nye nivåer av ødeleggelse klarer jeg ikke å la være å bli revet med.

Battlefield: Bad Company 2 er frentisk og eksplosivt, og plukker opp historien til våre venner fra Baker Company. Vi inntar atter en gang skoene til Preston Marlowe, og får møte Sweetwater, Haggard og Redford. Til forskjell fra den egosentriske historien i det første spillet, som handlet om B-kompaniet i jakten på en gullskatt, vil Bad Company 2 ta en mer storslått vendig. Et hemmelig nytt våpen blir funnet blant utstyr ved den russiske grensen, og det viser seg at Russland har skumle planer. Plutselig står verden på kanten av verdenskrig, og midt oppi det hele er en liten gruppe på fire som egentlig kunne tenkt seg å være langt langt borte med gullskatten sin.

Gjennom historiens løp vil spillerne få reise til en rekke varierte baner over hele verden, fra Bolivias jungel til de snødekte Andesfjellene, for ikke å nevne ørkenlandskap og Russland. Grafikken i Bad Company 2 ser fantastisk ut, og omgivelsene er til tider fotorealistisk gjengitt. Bak lukkede dører i London fikk jeg se klipp fra to av oppdragene i enspillerdelen. I det første oppdraget, kalt 'Heart of Darkness', hadde bad company i oppdrag å snike seg inn i en landsby i Bolivia og fange en våpenekspert. Fokuset her lå på infiltrasjon og nære, intense kamper. Omgivelsene var pene, og spesielt scenen hvor b-kompani kommer over en fjellrygg og ser ned på landsbyen er ubeskrivelig. Det andre oppdraget het 'Snowblind' og er et direkte angrep med helikopter på en militærbase i et snødekt fjellandskap. Her er det eksplosjoner og heftig ødeleggelse som er tingen, og spilleren blir servert store, pene omgivelser.

Dette er en annonse:

DICE lover at Bad Company 2 skal by på en nøye planlagt variasjon av kampmoduser, fra infiltrasjon, ren spring-og-skyt action til luftkamp. De forteller at de har jobbet hardt for at spilleren ikke skal kjede seg eller føle at spillet er repeterende. De lover også forbedret ødeleggelse-effekter, noe jeg fikk se litt av, og at man nå skal kunne knuse bygninger fullstendig, og ikke bare skyte bort veggene.

Jeg synes det lille jeg fikk se av enspillerkampanjen så fantastisk ut, og jeg gleder meg. Toppen av kransekaken var flerspillerdelen - DICEs varemerke - som jeg fikk spille mye av. For hvert nye spill de lager klarer DICE å konsentrere opplevelsen enda litt til, og jeg tviler på at fansen kommer til å bli skuffet over hva de får servert i Bad Company 2.

Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Dette er en annonse:
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2

Relaterte tekster



Loading next content