Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Battlefield: Hardline

Battlefield: Hardline

Battlefield er tilbake denne høsten, og da skal vi få leke 2014-utgaven av politi og røver. Vi har samlet tankene etter å ha testet betaen...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Det er igjen på moten å leke politi og røver. Kanskje var det svenske Payday 2 som tente en gnist i fjor, for nå vil Battlefield også være med på leken. Det hører med til tiden vi lever i at spillserier dukker opp med såkalte spin-offs, og vi i redaksjonen var veldig spente i forkant av E3-presentasjonen. Nå er vi derimot ikke like begeistret lenger, for forventningene til flerspilleren ble ikke innfridd etter å ha sett det i overkant svulstige angrepet på skyskraperen.

EA slapp Hardline løs i en beta like etter presentasjonen, og der kunne man boltre seg i kartet High Tension (som også ble vist frem på E3) med de nye modusene Blood Money og Heist. I den første må begge lagene møtes til et oppgjør midt på kartet, mens i sistnevnte skal ranerne forsøke å slippe unna med byttet. Politiets oppgave er selvfølgelig å stoppe dem (i tillfelle det skulle være noe tvil).

Battlefield: Hardline

Gamereactor har testet flerspillerbetaen, og vi er ikke spesielt imponerte for øyeblikket. Battlefield: Hardline virker for øyeblikket altfor likt Battlefield 4 i struktur og spillefølelse. Selv grensesnittet er nær sagt identisk med sin forgjenger, og det føles litt for enkelt og billig. Hele konseptet med politi og røver forsvinner så fort kampene starter, og det er kun de nye våpnene og politibilene som skiller dette spillet fra Battlefield 4. Fokuset ligger på det bombastiske og storslagne, noe undertegnede ikke trodde skulle være tilfellet da spillet ble annonsert. Uansett hvor mye vi elsker flerspilleren i Battlefield 4, synes vi at det ville vært bedre om utvikleren hadde gått for noe litt mer lavmælt og intimt. Når vi skal slippes løs i Miami og Los Angeles til høsten burde byene hatt sivile man må ta hensyn til, men slik det ser ut for øyeblikket er det kun tomme spøkelsesbyer. I stedet får vi fallende kraner (som knuser skyskrapere) i dette bankranerdramaet, og det føles litt feil. Visceral Games vurderte å ha karakterer som ikke var spillbare med i kampene, men dette kom til slutt i veien for deres visjon (om fallende heisekraner).

Dette er en annonse:

Mens flerspilleren ser ut til å bli en reprise av Battlefield 4, er vi fortsatt nysgjerrige på enspillerdelen. Ifølge Viscerals nestkommanderende, Steve Papoutsis, kommer denne til å inneholde en historie som ikke bare skiller seg fra det vi er vant med fra tidligere spill i serien, men også alle andre skytespill på markedet. Glorifisert PR-snakk eller ikke - dette hever umiddelbart øyenbryn i bransjen. Steve sier at den skal deles opp i «episoder», hvor hver del åpnes med en nyhetssending som rapporterer om situasjonen hvor det aktuelle ranet pågår. Visceral Games har laget gode spill tidligere, så vi har fortsatt håp om at de kan gjenta suksessen fra spill som Dead Space-serien og Dante's Inferno.

Battlefield: Hardline

Vi håper at den nye retningen vil sørge for å levere en langt bedre enspilleropplevelse enn de vi fikk servert i Battlefield 3 og 4. Dette er faktisk den første gangen vi ser mest frem til enspilleren i et Battlefield-spill - muligheten for å tilby en annerledes opplevelse er så absolutt til stede. Håpet er at det vil bli færre Michael Bay-eksplosjoner, og mer taktikk á là Rainbow Six. Det vil bli mulig å velge side i historiedelen, og vi krysser fingrene for at vi vil få planlegge ran (eller avverge ran) slik vi selv ønsker. Creativ director Ian Milham har sagt at det vil bli mer å gjøre enn bare å skyte seg gjennom spillet, så spekulasjonene våre er forhåpentligvis ikke helt på jordet. Med tanke på studioets tidligere bedrifter er det grunn til å være optimistisk, selv om mengden informasjon er svært knapp inntil videre.

Selv om flerspilleren føles mer som en utvidelse enn et nytt spill, kommer det utvilsomt til å by på mye underholdning. Battlefield: Hardline er uansett seriens mest ambisiøse enspiller, og det er for vår del god nok grunn til å skru opp forventningene et par hakk.

Dette er en annonse:
Battlefield: Hardline
Battlefield: Hardline
Battlefield: Hardline
Battlefield: Hardline
Dette er en annonse:
Battlefield: Hardline
Battlefield: Hardline
Battlefield: Hardline

Relaterte tekster

8
Battlefield: HardlineScore

Battlefield: Hardline

ANMELDELSE. Skrevet av Tor Erik Dahl

Visceral Games har tolket Battlefield-serien med politi og røvere fremfor krigshissige nasjoner, og vi har testet om dette faktisk fungerer...

0
Gratis nattkart til Battlefield: Hardline

Gratis nattkart til Battlefield: Hardline

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Den nyeste tilleggspakken til Battlefield: Hardline heter Blackout, og den ble nettopp sluppet løs. I pakken finner du to nattversjoner av av kartene Bank Job og...



Loading next content