Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Total War: Warhammer II

En forsmak på Total War: Warhammer II

Creative Assembly inviterte oss hjem for å teste den tredje rasen til deres kommende Warhammer II. Her er inntrykkene etter vårt møte med Lizardmen...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ
HQ

Lizardmen var alltid en morsom rase å styre i brettspillutgaven av Warhammer, men av en eller annen grunn ble vi ikke veldig begeistret av å høre at de også skal dukke opp i Total War: Warhammer II. Denne oppfatningen endret seg imidlertid raskt etter at vi fikk teste litt hjemme hos utvikleren.

Vi ble umiddelbart sugd inn da vi så Kroq-Gar ri inn i kampen på ryggen til en fryktinngytende Carnosaur. Dette er helt klart en av de mest iøyenfallende hærene i Warhammer til dags dato, og når de to sidene barker sammen på slagmarken er resultatet et spektakulært syn.

Innledningsvis fikk vi en kort forklaring på rasen, og den lød som følger: dinosaurer med magi. Vi fikk se øgler i alle former og størrelser, fra Saurus Warriors med tradisjonelle slagvåpen til Skinks som var utstyrt med blåserør. I tillegg ser vi den nevnte Kroq-Gar, samt Stegadon-artilleri og ankylosaurus-aktige tanks som sender fiendesoldatene i alle retninger. Dette er veldig langt unna de uniformerte romerske styrkene som studioet er mest kjent for, og det skiller seg veldig fra spillene som er basert på historiske hendelser.

Dette er en annonse:
Total War: Warhammer IITotal War: Warhammer II
Total War: Warhammer II

For hver rase kan du velge blant to grupper (factions) å starte med, noe som betyr at du har et valg mellom åtte ulike utganspunkt for Warhammer II. Hver av dem styres av en Legendary Lord, og de har ulike personligheter og egenskaper som du må vurdere. Kartet er også koblet til det vi så i forgjengeren, så etter lansering vil vi få en såkalt mega-campaign som tar i bruk begge.

I skrivende stund er det tre av rasene offentliggjort, Lizardmen, Dark Elves og High Elves. Handlingen vil dreie seg om de fire rasenes kamp om The Great Vortex, en tornado som sørger for å holde Chaos-hordene fra Ulthuan unna. Det er naturligvis fullt mulig å overse mye av historien hvis du heller vil sette ditt preg på kartet, men det virker som om du vil gå glipp av mye moro i form av oppdrag og plottvister.

Dette er en annonse:
HQ

Foruten synet av Lizardmen i aksjon, var det måten utvikleren forteller mer historie i som kanskje imponerte mest. Her virker det som om det er nok av perspektiver og utgangspunkt til å sørge for underholdning for dere som vil spille gjennom flere ganger. Hver gruppe vil skynde seg for å bli den første til å ta over kontrollen over The Great Vortex, og alle vil ha en rekke oppdrag som må fullføres på veien. Likevel er sandkassen et viktig fokusområde for serien, men det at vi får servert mer historie gir denne spin-off-en sårt tiltrengt personlighet.

Mye av personligheten kommer også fra hvordan rasene er utformet. Ikke bare skiller de seg veldig fra hverandre i utseendet, de har også veldig ulike egenskaper. Vi fikk kun styre øglene i kamp mot High Elves, men fienden føltes likevel veldig annerledes.

Demoen vi fikk teste var et slag hentet fra historiedelen til Kroq-Gar, og det handlet om å fjerne motstanden fra alvene som forsøkte å beskytte tempelet Fallen Gates. Vi prøvde det på både lav og høy vanskelighetsgrad, og de to gjennomspillingene skilte seg drastisk fra hverandre. Vi brøt enkelt gjennom forsvaret den ene gangen, mens selv ikke lynnedslag og helbredelse av egne tropper var nok til å gi oss seieren i det andre forsøket.

Total War: Warhammer II

Selv på slagmarken dukket det opp innslag av historie, og i en kamp mellom den alviske dragen og vår Carnosaur-ridende general føltes det nesten som å være vitne til en film. Det var utrolig kult å kalle inn hjelp på flanken fra Terradon-rytterne, noe som er en ny egenskap i dette spillet. Dette alene var nok til å forvirre fienden, og kan brukes som et bakholdsangrep for å forstyrre fiendens linjer.

Slagmarken fremsto som mer travel og spektakulær enn noensinne, godt hjulpet av filmatiske kameravinkler, vakre omgivelser og flotte animasjoner. Faktisk ser det så bra ut at vi måtte inn med fritt kamera i opptaket for å seg kampen fra flere vinkler.

Vi likte Total War: Warhammer veldig godt, og denne oppfølgeren ser sannelig ut til å bli enda bedre. Elementer som mer historie vevd inn i handlingen, unike raser, nye egenskaper og nyheter i kartet viser at Creative Assembly har lyttet til spillerne. Når det gjelder Lizardmen ser de bra ut, og de føles bra å spille med. Denne øglehæren vil utvilsomt bli førstevalget for mange spillere når Total War: Warhammer II slippes til PC senere i år.

HQ
Total War: Warhammer IITotal War: Warhammer II

Relaterte tekster



Loading next content