Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Fight Night Round 4

Fight Night Round 4

Vi sendte Adrian til Sibir der han daglig har jogget fem mil i to meter snø, bært 2000 tømmerstokker og hugget 500 paller ved for å få han i form til Fight Night Round 4. Her er hans førsteinntrykk av boksespillet.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Det store magiske ordet for tiden ser ut til å være realisme. Uansett hvor jeg snur meg hører jeg spillutviklere prate om realisme ditt og autentisk datt. Spillerne vil ha jordnære spillopplevelser hvor det som skjer er knyttet til fysikk og en viss original uforutsigbarhet, og ikke i steinharde manuskript. Det var derfor ikke et stort sjokk når jeg satt meg ned for å se på Fight Night Round 4, og Mike Mahar, produsent, begynte å prate engasjert om hvordan de har fokusert på realisme i det nyeste boksespillet fra EA.

Jeg er ikke godt kjent med Fight Night serien, så det første jeg måtte lære meg om Fight Night Round 4 var at dette ikke er et slåssespill, det er faktisk en boksesimulator. Jeg ser ikke helt den store forskjellen, ettersom begge deler innebærer at man skal mose trynet til en motstander. Poenget er at Fight Night har mange fans, og det er disse som bestemt hevder at Fight Night er mer enn bare simpel boksing og vold. Jeg er fremdeles litt småskeptisk.

Maher listet opp en rekke småting de har stilt på i Round 4 for å øke realismen. I motsetning til det forrige spillet har alle bokserne nå de samme fysiske proposjonene som de har i virkeligheten, slik at ting som armrekkevidde og høyde blir en reel del av spillet som man må tenke over når man kommer opp mot en motstander. Alle bevegelsene er blitt gjort mer realistiske, så nå ser ikke bokserne like mye ut som stive actionfigurer lenger.

Mer interessant å høre på var at spillerne skal få mer frihet til å sloss akkurat som man vil i Fight Night Round 4. Liker man å gå tett innpå og hamre løs på motstanderen med raske, brutale slag, eller vil man heller ta et steg tilbake og bruke rekkevidde og hurtighet til å slite ut motstanderen og ta han ut med bare noen få kritiske slag? Det er denne valgfriheten vi blir lovet i Round 4. I tillegg er AI'en forbedret, så vi kan forvente oss enda tøffere kamper enn tidligere.

Dette er en annonse:

- Høyde, vekt og rekkevidde teller i Fight Night Round 4. I tillegg teller det hvordan spilleren velger å slåss. Alt i alt er det en mer realistisk spillopplevelsen, sier Mahar.

Når spillutviklere snakker om realisme, snakker de som oftest om at de har brukt fysikk i spillet sitt. Dette gjelder for Fight Night Round 4 også. Mahar forteller at de har brukt fysikk for å gi mer dybde i slåssingen. Tidligere var det slik at man enten traff eller ikke. Med fysikk kan man i større grad forsøke å unngå slag og være mer taktisk i kampen i forhold til hvor mye et treff skader deg. En rask unnamanøver kan, for eksempel, være det som avgjør om motstanderen får inn et solid treff eller bare et lett overflatetreff.

Jeg fikk også fortalt at for første gang kan man nå spille som legendariske Muhammed Ali i et boksespill, noe jeg tror vil friste mange til å kjøpe Round 4. Hva er vel bedre enn å hoppe inn i boksehanskene til legenden og se hvem som virkelig er tøffest i trynet av Muhammed Ali og Mike Tyson? Til sammen skal det være over 45 boksere i spillet, så der er med andre ord nok av slåsskjemper å velge mellom.

Grafikken er nok det jeg synes var mest imponerende av det jeg fikk se av Fight Night Round 4, med fine realistiske bevegelser og skikkelig kraftfølelse i kameraføringen. Blodsprut, muskelbevegelser og svetting er alt styrt av fysikk, og rendret i flotte detaljer. Omgivelsene er pene og utseendet til de digitale bokserne er tro mot sine motstykker i den virkelige verden. Jeg måtte trekke på smilebåndene når jeg fikk se et nærbilde av en bokser som fikk et slag i ansiktet, og jeg kunne tydelig se kraften reise som en bølge gjennom kjøttet og huden. Det er slike ting som gjør at jeg skjønner hva boksefans ser i slike spill.

Dette er en annonse:

Spillet skal komme i år, og for fansen ser det ut til å bli et gledelig gjensyn med serien. Men for oss andre kan det fort bli litt for opptatt av sin egen fortreffelighet og realisme til at vi klarer å bli helt oppslukt.

Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4
Fight Night Round 4

Relaterte tekster

Fight Night Round 4Score

Fight Night Round 4

ANMELDELSE. Skrevet av Kim Roar Spørkel

Mike Tyson og Muhammad Ali inntar EAs solide bokseserie og Kim Roar Spørkel har snørt på seg boksehandskene...

Fight Night Round 4

Fight Night Round 4

FORSPILL. Skrevet av Adrian Berg

Adrian Berg tok på seg boksehanskene og tok en nærmere titt på Fight Night Round 4 da han besøkte EA i London. Les sniktitten innenfor!



Loading next content