Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
The Legend of Zelda: Twilight Princess

Preview: The Legend of Zelda

I 2000 fyrte Nintendo opp fanskaren, da de viste frem det som senere skulle vise seg å bare være en teknologi-demo.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

I 2000 fyrte Nintendo opp fanskaren, da de viste frem det som senere skulle vise seg å bare være en teknologi-demo. Zelda og Ganon i dødelig kamp med mesterlige skinnende overflater, og ikke minst et voksent uttrykk, vant alles hjerter og ga håp for GameCubens katalog av "voksen" underholdning. Men så gikk alt galt. Miyamoto sendte ut en erklæring hvor han gjorde det klart at Zelda ville bytte stil til den allerede forhatte cel-shadede grafikken. Da firmaet viste frem det nye spillet for en håndfull journalister ett år senere, drøyde det ikke lenge før verdens mange fanboys fant frem Pichachu-kulepennen og sendte hatbrev til spillguruen.

Det har tydeligvis plaget den ellers så likeglade japanske giganten, for ved årets E3 messe hadde Nintendo funnet frem den gamle demoen, og plutselig er det igjen lagt til rette for et "voksent" Zelda spill. Selv Miyamoto måtte innrømme at det nye uttrykket i høy grad skyldes presset fra fansen, og da GameReactor fikk snakket med et par hardcore Nintendo fans, var det også klart at selv de hardeste fan-gutta ikke bare kan leve av pastellfargede sopper alene.

Nettopp den pastellfargede paletten er ikke å oppdrive i den rullende demoen, som GameReactor var vitne til ved årets E3 presentasjon. Hele det søte og litt sprø universet fra The Wind Waker er byttet ut med buldrende torden, regnfulle og grå skoger, og et overdådig og meget detaljert landskap, hvor Link sløyer seg gjennom horder av fiender ridende på Epona. De stående klappsalvene fra publikum var på et tidspunkt nærmest øredøvende.

Dessverre var Nintendo akkurat like enigmatiske som de pleier å være, når det kom til gameplayet. I den påfølgende rundbordsdiskusjonen ble det klart at puzzle-delen ville få litt av en overhaling og at man ikke lenger ville be spilleren om (for å si det litt firkantet) å bare flytte rundt på esker. Det kom allikevel ingen konkrete eksempler på bordet. Det Miyamoto derimot gjerne ville avsløre, var at det nye spillet blir ett par hakk mørkere i tonen og at det er lagt en vesentlig del av den spillmessige vekten på kampsystemet. Både kamper til hest og i de mørkeste hulene vil få ilagt en større betydning, og spillere vil ikke få det så lett med å hanskes med de mange fiendene. Det samme vil tilsynelatende gjelde for bossene.

Dette er en annonse:

The Legend of Zelda har alle muligheter for å bli det spillet i serien som mange fans har etterlyst i årevis. Mens vi her på redaksjonen ikke hadde det fjerneste imot The Wind Waker, så er det ikke vanskelig å se hvorfor det nye spillet har en mye bredere appell og dermed kan skaffe Nintendo flere dedikerte fans. Det er bare synd at det er så lenge til 2005.

Relaterte tekster

5
Zelda: Twilight Princess 3D var en spøk

Zelda: Twilight Princess 3D var en spøk

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Hvis du er en av de som har sett The Legend of Zelda: Twilight Princess 3D bli nevnt flere steder på nettet denne helgen, så kan vi nå informere om at det hele var en...



Loading next content